Hotelarze są zadowoleni z wakacji, choć wiele zależy od rodzaju hotelu – tak wynika z kolejnej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego.
Frekwencja w hotelach w lipcu okazała się niższa niż w 2022 r. dla blisko połowy obiektów – wynika z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Spadek frekwencji hotele starają się nadrabiać średnimi cenami, jednak dla co najmniej połowy hoteli wzrost cen jest poniżej wskaźnika średniej inflacji. Według ankietowanych wyniki lipca były bardzo zbliżone do czerwcowych. I choć zwiększyła się grupa hoteli z frekwencją mniejszą niż 30 proc. (11 proc.), to obłożenie powyżej 50 proc. zanotowało ¾ hoteli (tak samo jak w czerwcu), w tym 47 proc. obiektów powyżej 70 proc. Dobry poziom obłożenia, zważywszy na rozpoczęte wakacje, zanotowały hotele biznesowe, a obiekty wypoczynkowe osiągnęły najlepsze rezultaty od początku roku. W grupie hoteli biznesowych 62 proc. uzyskało obłożenie powyżej 50 proc., w tym 38 proc. powyżej 70 proc. To wyniki o kilkanaście p.p. niższe niż w czerwcu, ale nadal satysfakcjonujące, biorąc pod uwagę okres wak
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl