Jak często i w jakim celu wykorzystywana jest przez turystów sztuczna inteligencja? Okazuje się, że jeszcze w niewielkim stopniu i głównie przy planowaniu trasy i atrakcji do odwiedzenia. To niektóre wnioski z badania zastosowania AI w turystyce, jakie sformułowano przy okazji Ogólnopolskiego Badania Podróżników.
Sztuczna inteligencja przestała już być ciekawostką, a stała się pełnoprawnym narzędziem, z którego korzysta coraz więcej osób. Zapewne w ciągu kilku najbliższych lat stanie się ona dla wielu osób podstawowym narzędziem w codziennym życiu. Dotyczy to również sfery podróży. Wraz z wejściem na rynek pracy pokolenia Z okazało się, że oferty turystyczne, czy to dotyczące podróży prywatnych czy służbowych, muszą być dostosowane do potrzeb nowych klientów.
Postawiono więc na integrację i personalizację, co oznaczało nowe sposoby nie tylko prezentowania ofert turystycznych, ale również ich realizacji, a więc sprzedaży usług oraz obsługi podróżnych. Tak samo będzie z kolejnym pokoleniem, dla którego AI będzie po prostu elementem zastanego świata. I choć dziś do końca nie wiemy, jakie potrzeby i zachowania będą charakteryzowały kolejne pokolenie podróżnych, to jednak już dziś można zbadać sposób, w jaki sztuczna inteligencja jest wykorzystywana przez wsp
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl