W dzisiejszych czasach, naznaczonych dynamicznymi procesami, często o charakterze globalnym, coraz bardziej rozpowszechnia się świadomość, jak ludzkość niszczyła i niestety nadal niszczy środowisko naturalne. Mając tę wiedzę na uwadze, nie dziwi fakt, że ekologia staje się coraz ważniejszym aspektem życia zarówno dla osób indywidualnych, jak i przedsiębiorstw, w tym – a może w szczególności – działających w turystyce i hotelarstwie.
Od dziesiątków lat bardzo mocno zarysował się i nadal się rozwija ruch turystyczny zwany ekoturystyką, który dąży do trwałego, zrównoważonego rozwoju walorów i zasobów turystycznych, gdzie sama turystyka harmonizuje się z celami ochrony przyrody oraz życiem społeczno-gospodarczym, m.in. bazując na lokalnym potencjale ekonomicznym i społecznym. Jej koncepcję stworzył meksykański ekolog Nicolas Hetzer już w 1965 r. Za jej podstawy uznał: :
• minimalizację wpływu turystyki na środowisko, :
• poszanowanie kultury lokalnej i jej profitów z ruchu turystycznego, :
• maksymalizację doznań płynących z wypoczynku. Chociaż obecnie ekoturystyka najczęściej jest kojarzona wyłącznie z naturalnym środowiskiem i bezpośrednim kontaktem turysty z przyrodą lub z lokalnymi społecznościami, należy uwzględnić również rozwój dojrzałej turystyki miejskiej i coraz bardziej świadome ekopostawy osób uprawiających tu
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl