Agnieszka Jezierska
Autorka jest prawnikiem i wykładowcą
w Wyższej Szkole Gospodarki
w Bydgoszczy,
gdzie prowadzi zajęcia
"Prawo w turystyce i rekreacji"
Organizator turystyki będzie mógł legalnie pobierać dodatkowe opłaty, takie jak napiwki, jeśli klient zostanie o nich powiadomiony w umowie lub katalogu.
Nowe przepisy unijne nakładają również na biura
podróży obowiązek wyszczególnienia w cenie biletu lotniczego wszystkich dodatkowych opłat,
które stanowią element jego ostatecznej ceny
Organizator lub pośrednik, który proponuje klientom imprezy lub usługi turystyczne, udostępniając im odpowiednie informacje pisemne, a w szczególności broszury, foldery, katalogi, jest obowiązany wskazać w tych materiałach w sposób dokładny i zrozumiały cenę imprezy lub usługi albo sposób ich ustalenia - wynika z przepisów ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (t.j. Dz.U. z 2004 r. nr 223, poz. 2268 z późn. zm.).
Z kolei umowa o świadczenie usług turystycznych powinna określać cenę imprezy wraz z wyszczególnieniem wszelkich koniecznych należności, podatków i opłat, jeżeli nie są one zawarte w cenie, oraz wyraźne sformułowanie okoliczności, które mogą spowodować podwyższenie ceny.
Elementem, który powinien być włączony do umowy (według dyrektywy [...]
Autorka jest prawnikiem i wykładowcą
w Wyższej Szkole Gospodarki
w Bydgoszczy,
gdzie prowadzi zajęcia
"Prawo w turystyce i rekreacji"
Organizator turystyki będzie mógł legalnie pobierać dodatkowe opłaty, takie jak napiwki, jeśli klient zostanie o nich powiadomiony w umowie lub katalogu.
Nowe przepisy unijne nakładają również na biura
podróży obowiązek wyszczególnienia w cenie biletu lotniczego wszystkich dodatkowych opłat,
które stanowią element jego ostatecznej ceny
Organizator lub pośrednik, który proponuje klientom imprezy lub usługi turystyczne, udostępniając im odpowiednie informacje pisemne, a w szczególności broszury, foldery, katalogi, jest obowiązany wskazać w tych materiałach w sposób dokładny i zrozumiały cenę imprezy lub usługi albo sposób ich ustalenia - wynika z przepisów ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (t.j. Dz.U. z 2004 r. nr 223, poz. 2268 z późn. zm.).
Z kolei umowa o świadczenie usług turystycznych powinna określać cenę imprezy wraz z wyszczególnieniem wszelkich koniecznych należności, podatków i opłat, jeżeli nie są one zawarte w cenie, oraz wyraźne sformułowanie okoliczności, które mogą spowodować podwyższenie ceny.
Elementem, który powinien być włączony do umowy (według dyrektywy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl