Potencjał Trójmiasta. Wspólna promocja czy konkurencja?

Gdańsk, Gdynia, Sopot - trzy miasta o dużym potencjale kulturalnym, ekonomicznym i turystycznym. Dzięki intensywnej współpracy promocyjnej i połączeniu sił mogłyby stworzyć metropolię liczącą się nie tylko w Polsce, ale również w całej Europie. Czy w pełni wykorzystują swój potencjał? Jak wygląda ich współpraca w zakresie PR?

rt_2008_03-24.jpg

Miasta aglomeracji trójmiejskiej różnią się pod względem kulturowym, historycznym i krajobrazowym. Pełen majestatycznych zabytków Gdańsk, nowoczesna Gdynia i malowniczy Sopot stanowią atrakcyjny turystycznie punkt na mapie Polski. Co roku przyciągają miliony turystów, jednak w środowisku turystycznym już od dawna mówi się, że gdyby jeszcze bardziej połączyły swoje siły w promocji, mogłyby przyciągać jeszcze więcej gości, szczególnie tych zagranicznych.

Jacek Karnowski,
prezydent Sopotu

Sopot uczestniczy w targach turystycznych, na których promuje się nie tylko Trójmiasto, ale także cały region pomorski. Wspólna reklama i promocja realizowana jest w Szwecji i Wielkiej Brytanii za pośrednictwem Regionalnej Organizacji Turystycznej. Są to akcje bilboardowe oraz reklama w prasie lokalnej.

Sopot obecny jest także w wydawnictwie Visit Gdańsk. Pracujemy razem z innymi miastami Trójmiasta nad wspólnym biletem komunikacji miejskiej. Razem z Gdańskiem, Helem oraz Urzędem marszałkowskim przygotowywany jest nowy przetarg na obsługę "tramwaju wodnego", który już od dwóch lat łączy Sopot, Gdańsk i Hel.

Gdynia nie włączyła się w tę inicjatywę. Sopot wspólnie z Gdańskiem prowadzi promocję gospodarczą nastawioną na pozyskiwanie nowych inwestorów.

Dla Sopotu są to przede wszystkim inwestorzy w branży hotelowej oraz powierzchni biurowych. Sopot i Gdańsk wspólnie wystawiali się na kilku targach. Teraz przygotowywane jest wspólne stoisko na największych europejskich targach inwestycyjnych - MIPIM, The WorldŐs Property Market w Cannes. Sopot stoi na stanowisku, że dla gości z zagranicy oraz dla potencjalnych inwestorów atrakcyjna jest metropolia gdańska, a nie pojedyncze jej miasta. Wspólna promocja to przyszłość dla naszych miast. Współpraca na linii Gdańsk - Sopot jest coraz szersza, Gdynia na razie stawia na promocję indywidualną.

Biura promocji wszystkich trzech miast zapytane o zakres i charakter współpracy, oraz wspólne działania promocyjne regionu, przedstawiają zazwyczaj tylko jeden element tej współpracy. Prawdę mówiąc, najczęściej wspólne działania promocyjne ograniczają się do ekspozycji na targach - mówi przedstawiciel Biura Promocji Sopotu.

Nieoficjalnie miasta dużo chętniej opowiadają o działaniach własnych. Gdańsk dumnie podkreśla...

Wydanie: 11/2007, PREZENTUJEMY POLSKIE REGIONY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail