Luksusowe wakacje SPA

Istnieje segment rynku usług turystycznych, który wydaje się być odporny na światowe kryzysy gospodarcze - rynek podróży luksusowych. Oferuje coraz więcej możliwości spędzania wolnego czasu dla klienta szukającego wyjątkowych ofert

rt_2008_07-52.jpg


Zamożni klienci, do których skierowane są luksusowe oferty, mają coraz wyższe wymagania. Pobyt w hotelach pięciogwiazdkowych i modnych resortach SPA już dawno przestał dla nich być atrakcyjnym sposobem spędzania wolnego czasu. Coraz częściej poszukują oni produktów i usług, które pozwolą im spełnić własne marzenia. Zamożni klienci są gotowi zapłacić więcej za ofertę spełniającą ich oczekiwania. To do nich biura specjalizujące się w turystyce luksusowej kierują ofertę wellness i SPA.


SPA niejedno ma imię

Według badań przedstawionych podczas zeszłorocznych międzynarodowych targów turystyki luksusowej ILTM w Monako 3 proc. zamożnych turystów podróżujących po świecie pokrywa 20 proc. wydatków zanotowanych w turystyce światowej. Na rynku amerykańskim przez SPA jest synonimem luksusu dla 33 proc. osób podróżujących w celach rozrywkowych (raport YPB&R z 2004 r.). Posiadanie przez hotel ośrodka SPA często decyduje o wyborze miejsca wakacyjnego odpoczynku. W Europie liczba wyjazdów do ośrodków SPA rośnie od ponad 10 lat. Najnowszym trendem jest łączenie wypoczynku w SPA z rozwojem duchowym, stąd wiele ośrodków oferuje obok kąpieli w mineralnych glinkach kursy medytacji. Cieszą się one dużą popularnością zwłaszcza wśród zamożnych klientów w średnim wieku.

Top 10 ośrodków na świecie
1. ESPA at One&Only Reethi Rah, Malediwy
2. Spa Village Tanjong Jara, Tanjong Jara Resort, Kuala Terengganu, Malezja
3. Esperanza, Los Cabos, Meksyk
4. Six Senses Spa, Soneva Gili by Six Senses, Malediwy
5. The Spa, Four Seasons Resort Chiang Mai, Tajlandia
6. Mii Amo, Sedona, Arizona, USA
7. The Bulgari Hotel Spa, Milan, Włochy
8. Ananda Spa, Ananda in the Himalayas, Indie
9. Calcot Spa, Calcot Manor, Anglia
10. The Spa at Sandy Lane, Barbados


Podobną tendencję do urozmaicania ofert daje się zaobserwować w krajach egzotycznych, gdzie międzynarodowe sieci hotelowe otwierają specjalistyczne ośrodki i hotele SPA. Zamożny turysta ma do wyboru: SPA przyjazne środowisku, SPA dla zakochanych, SPA dla przyszłych mam, a nawet SPA pomagające zapanować nad stresem.


Luksus na krótko

W ciągu ostatnich kilku lat, według badań ILTM, znacznie wzrosła liczba krótkich i luksusowych wyjazdów wakacyjnych tzw. short breaks, trwających od jednego do trzech dni. Do tej pory najbogatsi klienci wybierali na krótki wypoczynek stolice miast europejskich, jednak wprowadzenie przez tanie linie lotnicze nowych połączeń, zwłaszcza do mniejszych miejscowości, spowodowało wzrost zainteresowania mniej znanymi ośrodkami, nawet wśród zamożnej grupy klientów....

Wydanie: 3/2008, TURYSTYKA ZDROWOTNA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail