Brytyjski rekord

Jak podaje Brytyjska Organizacja Turystyczna VisitBritain, 2013 był rokiem rekordowym dla Wielkiej Brytanii zarówno pod względem liczby przyjazdów, jak i wartości wydatków zagranicznych gości. Turyści z zagranicy w 2013 r. wydali 21 mld funtów, około 13 proc. więcej niż w 2012 (18,64 mld).

rt-2014-02-12

Po raz pierwszy wartość wydatków przekroczyła 20 mld funtów i jest to najwyższa kwota w historii brytyjskiej turystyki przyjazdowej. Wielka Brytania odnotowała również rekordową liczbę gości. W 2013 r. kraj odwiedziło 32,89 mln gości, o 6 proc. więcej niż w 2012 r. Liczba ta przekroczyła roczny rekord ustanowiony w 2007, kiedy Wielką Brytanię odwiedziło 32,78 mln gości. Liczba wizyt ze wszystkich regionów świata i we wszystkich głównych celach podróży wzrosła w porównaniu z 2012 r. głównie za sprawą udanego lata i wczesnej jesieni. W minionym roku kalendarzowym odnotowano też rekordową liczbę przyjazdów wakacyjnych (7 proc. więcej niż w 2012 r. i 6 proc. więcej w porównaniu z poprzednim rekordem z 2011 r.).

Był to również najlepszy rok kalendarzowy od 2008 r., jeśli chodzi o przyjazdy biznesowe oraz odwiedziny u rodziny i przyjaciół; liczba tych pierwszych wzrosła o 7 proc., a drugich o 5 proc. w porównaniu z 2012 r. W minionym roku odnotowano też rekordową liczbę wizyt spoza Europy i Ameryki Północnej; Wielką Brytanię odwiedziło o 10 proc. więcej gości z tych rynków. Liczba wizyt z rynków UE15 obejmujących Austrię, Belgię, Danię, Francję, Finlandię, Niemcy, Grecję, Irlandię, Włochy, Luksemburg, Holandię, Portugalię, Hiszpanię i Szwecję wzrosła o 5 proc. w porównaniu z 2012 r., co oznacza, że 2013 r. był najlepszym rokiem kalendarzowym od 2007 r., choć nie rekordowym. Liczba wizyt z pozostałych rynków UE (grupa obejmująca Bułgarię, Cypr Południowy, Chorwację, Czechy Estonię, Węgry, Łotwę, Litwę, Maltę, Polskę, Rumunię, Słowację i Słowenię) wzrosła o 15 proc. w porównaniu z 2012 r., ale była nieco niższa od rekordowych poziomów. Sandie Dawe, dyrektor generalna VisitBritain, powiedziała: – Każdy funt zainwestowany w marketing turystyczny przekłada się na 19 funtów wydanych przez gości w naszym kraju. Finansowe korzyści płynące z turystyki przyjazdowej są oczywiste.

Wydanie: 10/2013, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail