Kilka słów o możliwościach reklamowych na Facebooku

Portal społecznościowy umożliwia również prowadzenie regularnych kampanii reklamowych.

pws-2015-07c-34

Firmy prowadzące profile na Facebooku koncentrują swoje działania na pozyskiwaniu nowych fanów, dzięki czemu udostępniane na fanpage’u treści zyskują coraz większe grono odbiorców. Niestety organiczny przyrost fanów (czyli przyrost naturalny pozbawiony wsparcia reklamowego) jest bardzo mały i aby pozyskiwać kolejnych użytkowników niezbędne są również płatne działania. W tym zakresie pomocne jest stworzenie kampanii reklamowej skierowanej do grupy docelowej zainteresowanej usługami lub produktami oferowanymi przez firmę. W niniejszym artykule postaram się objaśnić zasady korzystania z panelu reklamowego Facebook oraz przybliżę podstawowe możliwości reklamy na Facebooku, które z sukcesem stosuję na co dzień w pracy w agencji WebTalk, współpracując między innymi z firmami z branży turystycznej. Przygotowując się do prowadzenia działań reklamowych, powinniśmy najpierw określić, kim jest nasz odbiorca/klient, a następnie stworzyć kilka przykładowych person o określonych cechach.

Panel reklamowy FB – na początek ustalmy cel działań

Teraz możemy przejść do tworzenia kampanii. W tym celu użyjemy panelu reklamowego Facebook, gdzie już na samym początku określamy, czy bardziej zależy nam na pozyskaniu nowych fanów, wzroście liczby użytkowników aplikacji, czy może promocji wybranego wpisu wśród jak największej grupy odbiorców. Jeśli koncentrujemy się na zdobywaniu nowych fanów, wybierzmy cel „Promowanie strony”.

Jak targetować kampanie?

Kolejnym krokiem jest „przeniesienie” określonych wcześniej person do panelu reklamowego Facebooka. Portal wychodzi reklamodawcom naprzeciw oferując różnorodne kryteria, według których możemy sprecyzować, do kogo nasz przekaz powinien trafić. Informacje o użytkownikach dzielą się na takie, które są przez nich udostępniane na ich własnych profilach (dane demograficzne,...

Wydanie: 4/2015, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail