Lato w portach lotniczych

Sezon letni powoli się kończy. Dla portów lotniczych to czas wzmożonej pracy. Zwykle to właśnie w miesiącach letnich bite są rekordy ruchu pasażerskiego. To również czas na wprowadzanie nowych połączeń. Jakie było (wciąż trwające) lato w portach lotniczych?

rt 2017 09zz 31

  Katowice

Ósmy miesiąc tego roku był najlepszym w historii Katowice Airport, jeśli chodzi o liczbę obsłużonych pasażerów w ruchu ogółem, regularnym i czarterowym. W ruchu całkowitym obsłużonych zostało 546 333 pasażerów, to jest o 105 329 więcej (+23,9 proc.) niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego. To najlepszy wynik w wieloletniej historii Katowice Airport. W sierpniu Pyrzowice ponownie potwierdziły dominującą pozycję wśród polskich portów regionalnych w segmencie obsługi ruchu czarterowego – w tym trybie podróżowało 299 080 osób, o 72 947 więcej (+32,3 proc.) w porównaniu z sierpniem minionego roku. Znaczący wzrost port osiągnął także w segmencie ruchu regularnego, odnotowując 246 400 obsłużonych osób, o 31 757 więcej (+14,8 proc.) niż w tym samym okresie zeszłego roku. Ponadto w piątek 11 sierpnia br. został ustanowiony nowy dobowy rekord liczby odprawionych pasażerów. Tego dnia z siatki połączeń Katowice Airport skorzystało 19 396 osób. Komentując sierpniowe statystyki, Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, zarządzającego Katowice Airport, powiedział: – Od maja br. Katowice Airport jest liderem procentowego wzrostu liczby pasażerów w ruchu całkowitym wśród dużych polskich lotnisk. Okres tegorocznych wakacji był dla nas bardzo dobry. W lipcu po raz pierwszy w historii w skali jednego miesiąca obsłużyliśmy ponad pół miliona pasażerów, dokładnie 539 tys. Cieszy fakt, że znakomity lipcowy wynik poprawiliśmy w sierpniu, odprawiając...


Wydanie: 9/2017, TRANSPORT

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne