Europejczycy więcej czasu poświęcają na wyszukiwanie lotów niż na samą podróż

2017-11-27

Czas, jaki podróżni poświęcają na wybór optymalnej propozycji, pokazuje, jak złożona i zawiła może być droga do zarezerwowania biletu. Badania w tym zakresie na grupie 2200 podróżnych z Europy Zachodniej przeprowadziła firma Sabre, dostarczająca oprogramowanie dla branży lotniczej. Wyniki z jednej strony pokazują, że mamy do wyboru szeroki wachlarz opcji, a z drugiej, że wcale nie tak łatwo znaleźć odpowiednią ofertę.

large plane
Wraz z nadejściem sezonu jesienno-zimowego, ponad 43% mieszkańców Europy Zachodniej decyduje się na krótki urlop lub podróż w takie miejsca jak Wyspy Kanaryjskie w poszukiwaniu słońca. Zanim jednak wsiądą na pokład samolotu, spędzają średnio 3,5 godziny przed monitorem komputera, w poszukiwaniu optymalnej oferty. Nierzadko trwa to dłużej niż sam lot. Nawet analiza długich tras, jak Londyn – Nowy Jork wykazała, że podróżni spędzają na poszukiwaniu najlepszej propozycji aż 7 godzin. Czyli niemal tyle, ile trwa podróż.

Wakacje mają być ucieczką, ale zanim ludzie dotrą do celu, spędzają wiele godzin na poszukiwaniu lotu, który najlepiej odpowiada ich potrzebom - mówi Roshan Mendis, wiceprezes Sabre na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Jest to spowodowane m.in. ofertą samych linii lotniczych, które coraz częściej rozdzielają poszczególne opłaty i sprzedają szerszą gamę dodatków. To prawdziwy paradoks – z jednej strony pasażerowie mają fantastyczny wybór, ale z drugiej wyszukiwanie lotów staje się żmudne i skomplikowane. Rekordziści odwiedzają aż 38 stron internetowych przed dokonaniem rezerwacji - podkreśla.

Postępy w analizie danych mogą pomóc liniom lotniczym przezwyciężyć istniejący rezerwacyjny bałagan. Rozwiązaniem ma być oferowanie podróżnym specyficznych i dostosowanych opcji, przygotowanych w oparciu o indywidualne potrzeby. Ten poziom personalizacji jest świętym graalem dla branży turystycznej, a Sabre mocno się angażuje, aby stało się to rzeczywistością – dodaje Roshan Mendis.

Przeprowadzone badanie wykazało również, że po bankach, to właśnie linie lotnicze są firmami, z którymi klienci najchętniej dzielą się informacjami, dzięki którym mogą uzyskać spersonalizowaną i dopasowaną ofertę. Pod tym względem linie lotnicze wyprzedzają przedsiębiorstwa z takich branż jak sprzedaż internetowa, muzyka, telewizja czy moda.

Przyszłość podróży i podróżowania jest zależna od tego, jak sprawnie linie lotnicze będą się komunikować z podróżującymi. Według naszych badań, przewoźnicy chcą korzystać z udostępnianych przez pasażerów informacji, aby jak najlepiej dopasować swoją ofertę – mówi Mendis.

Narzędziem, które może pomóc w dopasowaniu oferty, jest technologia NDC
(New Distribution Capability), której kluczowym elementem jest tworzenie profilu każdego podróżnego. Takie rozwiązanie ma pomóc liniom lotniczym i biurom podróży w lepszym zrozumieniu ich klientów i dostarczeniu niestandardowych ofert poprawiających podróżowanie. Wraz z rozwojem technologii i wprowadzaniem w branży turystycznej nowych rozwiązań możemy spodziewać się więc nie tylko szybszej i sprawniejszej obsługi, ale także spersonalizowanych ofert dostosowanych do naszych potrzeb.


Aktualności

Polecamy także:

Kampania promocyjna Mołdawii #BeOurGuest
Mołdawia zainaugurowała kampanię promocyjną pt. #BeOurGuest na 4 rynkach: polskim, włoskim, rumuńskim i mołdawskim. Głównym punktem jest film, który pokazuje...

Rekord akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”!
Około 110 tys. turystów skorzystało z oferty podczas jesiennej edycji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, która odbyła się w dniach 6-8...

Hotel Trends Poland & CEE – rekordowa frekwencja
Prawie 450 praktyków branży hotelowej uczestniczyło w tegorocznej konferencji Hotel Trends Poland & CEE, która odbyła się 27-28 listopada w hotelu Sofitel...

Laureaci 4. edycji konkursu Hotelarz Roku
Podczas finałowej gali konkursowej w hotelu Sofitel Warszawa Victoria, która zakończyła pierwszy dzień organizowanej przez magazyn „Hotelarz” konferencji Hotel...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne