Zmiany na rynku turystyki krajowej online na przestrzeni 6 lat działania Travelist

2019-03-20

Niemal 600 tys. zrealizowanych podróży, miejsce na podium wśród trzech najpopularniejszych serwisów rezerwacyjnych w Polsce i obecność w rankingu 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie – z takim wynikiem Travelist, jeden z liderów polskiego rynku turystycznego, świętuje swoje 6. urodziny. Od 2013 r. firma inspiruje Polaków do podróży i pomaga hotelom w dotarciu do nowych klientów.
 
Od początku działania Travelist aktywność turystyczna Polaków znacznie się zwiększyła. 6 lat temu jedynie 53 proc. polskich rodzin pojechało na wakacje, w ubiegłym roku na urlop wybrało się zaś aż 70 proc. z nich. W strukturze wyjazdów turystycznych wciąż dominują podróże krajowe - wydatki na wycieczki po Polsce wzrosły o 48 proc. od 2014 r. i wynoszą prawie 25 mld zł. Szczególną popularnością cieszą się krótsze, kilkudniowe wyjazdy – wśród rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Travelist 70 proc. to pobyty od 1 do 4 nocy.
 
Travelist zadebiutował w branży w 2013 roku jako alternatywa dla typowych portali rezerwacyjnych, wprowadzając na polski rynek turystyki online produkt, jakiego wcześniej nie było – elitarny klub dla zarejestrowanych użytkowników. Dzisiaj jest jednym z liderów na rynku turystycznych serwisów rezerwacyjnych w Polsce. Miesięcznie odnotowuje 12,5 tys. nowych rezerwacji, które generują prawie 17 mln zł obrotu. Na stałe współpracuje z bazą ponad 1000 polskich i zagranicznych hoteli, w tym tak popularnych sieci jak Mercure, Raddisson  czy Golden Tulip.
 
Serwis wyróżnił się na rynku, oferując możliwość zarezerwowania kompleksowych pakietów wypoczynkowych, zawierających nie tylko zakwaterowanie w hotelu, ale także wyżywienie, SPA czy dodatkowe atrakcje turystyczne. Tak skompletowana oferta była odpowiedzią na zmieniające się preferencje podróżujących, którzy, mając coraz silniejszą potrzebę odpoczynku i relaksu, preferują częstsze i krótsze wyjazdy, zwykle połączone z weekendem i w niedalekiej odległości od miejsca zamieszkania.
 
Serwis z założenia dedykowany jest osobom, które chciałyby skorzystać z oferty luksusowych hoteli w preferencyjnej cenie. Patrząc wstecz widać, że model biznesowy Travelist sprawdził się na rynku - tylko przez pierwszy rok działania serwis zdobył 600 tys. użytkowników. Dzisiaj jest ich ponad 5 milionów. Dzięki tak szerokiej bazie użytkowników Travelist pomaga również hotelom w dotarciu do klientów i generuje dodatkowy popyt, pozwalając na wysokie zapełnienie miejsc noclegowych, również poza sezonem. Serwis będąc bardziej efektywnym i mniej kosztownym narzędziem pozyskiwania klientów niż inne dostępne kanały, szczególnie wspiera w promocji początkujące hotele. Travelist jest też częścią międzynarodowej grupy Secret Escapes, będącej światowym liderem w obszarze turystyki online, która została wsparta między innymi środkami z funduszy Google Ventures. Od początku 2019 r. jako jedna z 22 polskich spółek figuruje zaś na liście tysiąca najszybciej rozwijających się firm w Europie, według prestiżowego rankingu Financial Times FT1000.
 
 
W ciągu 6 lat działania Travelist dynamicznie się rozwijał, co roku dołączało do nas około milion nowych użytkowników. Nasza strona odnotowuje każdego miesiąca niemal 4,4 mln odsłon, a pobyty w hotelach kupowane są średnio co 3 minuty. Cieszymy się że możemy inspirować Polaków oraz spełniać ich podróżnicze marzenia i jesteśmy wdzięczni za zaufanie, jakim nas obdarzają. – mówi Agata Prosińska, Director of Sales & Planning w Travelist. Ten sukces nie byłby możliwy bez naszych partnerów – właścicieli hoteli i pensjonatów, zarówno tych, które są z nami od samego początku istnienia Travelist jak i tych, które od niedawna korzystają z naszych usług  Współpracując z bazą ponad 1000 obiektów turystycznych, jesteśmy w stanie dostarczać naszym klientom najlepsze oferty, spełniające ich potrzeby i oczekiwania - dodaje.
 
Najważniejsze we współpracy z Travelist jest to, że serwis pomaga nam zwiększyć sprzedaż i obłożenie w momentach kluczowych dla hotelu. Serwis ma bardzo duże możliwości marketingowe oraz szerokie grono stałych klientów, co przekłada się na rezerwacje płynące do hotelu - mówi Przemysław Dembniak z hotelu Aubrecht Country SPA Resort. Współpracę z Travelist poleciłbym każdemu hotelowi, który chce zwiększyć sprzedaż i ceni sobie dobre relacje, które cechują partnerstwo z serwisem - dodaje.
 
 
Serwis jest obecnie w dynamicznej fazie rozwoju. Konsekwentnie poszerza ofertę o nowe hotele i obiekty turystyczne, ze szczególnym naciskiem na kategorię wyjazdów zagranicznych. Podążając za aktualnymi trendami w turystyce, według których przy wyborze miejsca na wyjazd główną motywację stanowi chęć zdobycia nowych doświadczeń, serwis chce też rozbudowywać ofertę dodatkowych atrakcji urozmaicających wypoczynek w hotelu. Celem rozwojowym Travelist jest również dążenie do jeszcze lepszej personalizacji oferowanych usług poprzez zindywidualizowane rekomendacje wyjazdowe dla członków klubu.


Komunikaty Branżowe
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail