DZT czwarty raz z rzędu wśród Top 100 innowacji

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) po raz czwarty z rzędu została wyróżniona w konkursie „Top 100 – najbardziej innowacyjne firmy średniej wielkości” w kategorii B, tj. od 51 do 200 pracowników.

rt 2024 02 434253 517034

W procesie aplikacyjnym DZT wykazała, jak duże znaczenie ma innowacyjne zarządzanie jako integralna część ogólnego zarządzania firmą. Tym samym dowiodła, że organizacja zapewnia ciągły przepływ wiedzy fachowej i krótki czas reakcji na rozwój technologiczny w zmiennym otoczeniu rynkowym. DZT przedstawiła swoją strategię zrównoważonego rozwoju i projekty mające na celu jej realizację, w tym szczegółowy system pomiaru, monitorowania i analizy procesów pracy własnej organizacji, procesów zewnętrznych w globalnych działaniach marketingowych oraz wpływu turystyki, także przyjazdowej do Niemiec na środowisko. W zgłoszeniu uwzględniono również projekt Open Data/Knowledge Graph, trendy związane z turystyką zrównoważoną oraz aplikacje wirtualnej rzeczywistości dotyczące niemieckich krajobrazów.

– Klimat dla innowacyjności jest częścią DNA Niemieckiej Centrali Turystyki. Dzięki wczesnej identyfikacji trendów turystycznych, badaniu ich praktycznych zastosowań i dzieleniu się doświadczeniami zdobytymi w projektach pilotażowych z naszymi branżowymi partnerami skutecznie przyczyniamy się do pozycjonowania Niemiec jako nowoczesnego i przyszłościowego celu podróży – wyjaśnia Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. – Najlepsze projekty, które zgłosiliśmy do konkursu innowacyjnego, pokazują również znaczenie, jakie transformacja cyfrowa i zaangażowanie w podróże przyjazne dla klimatu i środowiska mają w naszej pracy operacyjnej.

Od 1993 r. znak Top 100 jest wyrazem uznania dla szczególnej innowacyjności i ponadprzeciętnych sukcesów innowacyjnych firm średniej wielkości. Centralnym elementem konkursu jest naukowy proces selekcji, który muszą przejść uczestnicy. W imieniu firmy Compamedia, która jest organizatorem konkursu, badacz innowacji prof. dr Nikolaus Franke i jego zespół analizują ponad 100 wskaźników innowacyjności z pięciu kategorii: kierownictwo najwyższego szczebla promujące innowacje, klimat dla innowacji, innowacyjne procesy i organizacja, orientacja zewnętrzna/otwarta innowacja i sukces innowacji.

Jury zwraca szczególną uwagę na to, jak ważny jest cel innowacji w firmie, czy dominują rutyny i nawyki, czy też firma potrafi zakwestionować status quo, myśleć kreatywnie i w nowy sposób oraz z powodzeniem zaistnieć na rynku. Mentorem Top 100 jest dziennikarz naukowy Ranga Yogeshwar. Partnerami projektu są Towarzystwo Promocji Badań Stosowanych Fraunhofer oraz stowarzyszenie BVMW dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jako partnerzy medialni towarzyszą porównaniu firm „Manager Magazin”, „Impulse” i „Zeit”.


Wydanie: 2/2024, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail