
Chcąc zapewnić jak najbardziej atrakcyjne, a przy tym korzystne finansowo warunki wyjazdów turystycznych, ich organizatorzy współpracują zwykle z wieloma podwykonawcami, partnerami i dostawcami różnych usług. Dłuższa współpraca przynosi obu stronom, czyli biuru podróży i jego partnerowi, korzyści w postaci niższych kosztów świadczenia usług, rabatów czy upustów. W tym numerze "Rynku Turystycznego" postanowiliśmy przyjrzeć się współpracy firm turystycznych z lokalami gastronomicznymi.
Dlaczego akurat gastronomicznymi? Dlatego że bez usług gastronomicznych nie da się zorganizować żadnej imprezy turystycznej. Dlatego że regionalna lub lokalna kuchnia, dobre jedzenie, a wreszcie atrakcyjny wystrój lokalu oraz miła i sprawna obsługa, są najczęściej jedną z atrakcji wyjazdu. Jak zatem ta współpraca wygląda? Powszechną - jak się okazuje - praktyką jest współpraca touroperatorów z restauracjami. Zdecydowanie mniej popularna jest za to kooperacja z sieciami kawiarni.
Blisko, smacznie i tanio
Czynnikiem mającym kluczowe znaczenie dla podjęcia współpracy przez biuro podróży z restauracją jest przede wszystkim jej lokalizacja. A taka oznacza najczęściej atrakcyjne miejsca w dużych, cieszących się wśród turystów popularnością miastach, takich jak chociażby Warszawa, Kraków czy Gdańsk. Dobra lokalizacja to również położenie w pobliżu uczęszczanych szlaków turystycznych i tras komunikacyjnych.
Chyba że - co zdarza się coraz częściej - restauracje same w sobie stanowią atrakcje. Dzieje się tak na przykład w przypadku warszawskiej Belvedere, położonej w Łazienkach i uchodzącej za lokal snobistyczny, w którym bywają elity biznesowe i polityczne, czy krakowskiego Wierzynka, sięgającego kulinarnymi tradycjami czasów średniowiecza. Turystów przyciąga również ekskluzywność, bo każdy człowiek chce być traktowany w sposób wyjątkowy.
Marcin Wojtaszek, kierownik działu promocji sieci Donimirski Boutique Hotels, w skład której wchodzi również krakowska restauracja Cul-De-Sac zapewnia, że współpraca z firmami turystycznymi jest ważną częścią prowadzonej przez spółkę działalności. - Właśnie wprowadziliśmy srebrne karty rabatowe, które umożliwiają otrzymanie 10 proc. zniżki - mówi Wojtaszek.
Zainteresowane firmy mogą również otrzymać vouchery. Firma kieruje się zasad [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl