Najnowszy raport przygotowany przez Accor wskazuje na rosnące znacznie hotelowych recenzji przy wyborze miejsca na pobyt! Jak podaje wiodąca grupa hotelowa na świecie, aż 97% osób sprawdza opinie i komentarze w trakcie rezerwacji. Wśród narodowości, którzy najczęściej zostawiają opinie znaleźli się Polacy.
Przy poszukiwaniu miejsca na pobyt w trakcie planowania podróży 38% respondentów z 5 europejskich krajów zbadanych przez Accor1 wskazuje, że za każdym razem lub przez większość czasu rzetelnie sprawdza opinie pozostawione w Internecie.
Według badania, opinie i oceny gości są drugim najważniejszym czynnikiem w procesie podejmowania decyzji o rezerwacji. Na pierwszym miejscu znalazł się standard, wyposażenie i wystrój pokoi, a także udogodnienia oferowane przez hotel. Zaś na dalszych – opcje gastronomiczne, łączność Wi-Fi czy standardy higieny i bezpieczeństwa. Respondenci dokładnie sprawdzają opinie, średnio czytając około dziewięć recenzji miejsc, w których planują się zatrzymać. Przodują w tym Polacy, którzy sprawdzają około 10 opinii.
Czystość przede wszystkim
Czystość w hotelu jest informacją, jaka najbardziej interesuje gości przed rezerwacją – wskazało ją 52% badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się: zależność między jakością a ceną (27% respondentów), standard i wyposażenie pokoi (26%), lokalizacja hotelu i dostępność do atrakcji (21%) oraz przyjazny personel (19%).