
A przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby linie lotnicze dostarczały mu usługi szybkiego transportu za pośrednictwem innych środków oraz poprzez inwestycje.
Wróg to czy przyjaciel?
Obszarem, w którym to się już wydarzyło jest szybka kolej, obecna już w Europie i Japonii, i rozwijająca się w obszarze Azji i Pacyfiku oraz obu Amerykach i na Bliskim Wschodzie. Z pozoru szybka kolej wydaje się zagrożeniem dla linii lotniczych, zwłaszcza na krótszych dystansach – i rzeczywiście większy procent podróży na trasie Paryż – Londyn odbywa się pociągiem. Z drugiej jednak strony linie lotnicze podjęły działania, aby uzyskać dochody z tych usług. Na przykład British Airways nabył udziały w Eurostar. Integracja usług linii lotniczych z szybką koleją pozwoliłaby przewoźnikom na uniknięcie destrukcyjnej konkurencji. Szansą dla linii lotniczych byłoby skoncentrowanie się na długodystansowych lotach międzykontynentalnych, podczas gdy krótsze trasy przejęłaby kolej. Jednocześnie trzeba podkreślić, że integracja z szybkimi kolejami może przynieść tylko skromne zyski liniom lotniczym. Wynika to z naturalnych ograniczeń rynku (gęsto zaludnione korytarze w Europie, Ameryce Północnej i części Azji) i z faktu, że konkurencja/współpraca z szybkimi kolejami dotyczy jedynie lotów krótkodystansowych do 500 km. Innym przykładem synergii w podejściu do siebie dawnych rywali jest współpraca między liniami lotniczymi a organizatorami rejsów morskich. Zadaniem przewoźnika jest szybkie dotransportowanie klientów samolotem na miejsce, gdzie cumuje wycieczkowiec (na przykład z Warszawy via Madryt na Karaiby – już realizowane przez nasze biura podróży – red.), który zabierze ich na wielodniową wycieczkę.
Inne opcje
Linie lotnicze mogłyby inwestować w alternatywne środki szybkiej komunikacji – na przykład wideokonferencje dla przedstawicieli biznesu. Odmienną propozycją dla przewoźników byłaby możliwość wykreowania się jak [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl