Zwycięzca ze skraju wioski

Rozstrzygnęliśmy konkurs "Hotel z pomysłem". W głosowaniu Jurorów zwyciężył hotel Ossa Congress & Spa, a w plebiscycie Czytelników "Hotelarza" hotel Grand z Rzeszowa

ht_2009_02-25.jpg
Jedna z sal konferencyjnych


W obu przypadkach wybieraliśmy spośród 24 obiektów, które zgłosiły się do konkursu.
Z założenia były to obiekty, które posiadają "wyjątkową lokalizację, program funkcjonalny, architekturę bądź inne nietypowe rozwiązania". W praktyce o wygranej decydowała kombinacja tych cech.


Niekwestionowany lider

Każdy z jurorów miał do dyspozycji sześć punktów, które rozdzielał między trzy hotele, dając po 3, 2 i 1 punkt. Niektórzy punktowali tylko najlepszy ich zdaniem hotel. Po podliczeniu punktów okazało się, że zwyciężył usytuowany na mazowieckiej równinie hotel Ossa Congress & Spa (15 pkt.). - Moim zdaniem dokładnie wpisuje się on w ideę konkursu "Hotel z pomysłem".
ht_2009_02-23.jpg
Wybudowany w ładnej okolicy, ale praktycznie na pustkowiu, jest łatwo dostępny po kilkudziesięciu minutach jazdy z dwóch największych aglomeracji miejskich: Warszawy i Łodzi. Formuła obiektu umożliwia w dni robocze organizowanie szkoleń, seminariów i kongresów, a w weekendy przyjmowanie gości pragnących wypocząć i zrelaksować się. Czasami jest też tak, że panowie obradują, a panie w tym czasie pielęgnują urodę.

Zauważyłem również, że Rawa Mazowiecka, w pobliżu której leży Hotel Ossa, bardziej dba o swój wystrój i wizerunek, odkąd zaczęli ją odwiedzać hotelowi goście. To również trzeba docenić - uzasadnił swój wybór Andrzej Saja, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki. Kazimierz Kowalski, Prezes Zarządu Fundacji "Polish Prestige Hotels", zwrócił uwagę na specyficzne elementy, którymi charakteryzuje się hotel Ossa: Nietypowa i niekonwencjonalna jak na hotel jest jego mikrolokalizacja. Budowa dużego, 4-gwiazdkowego hotelu na skraju niewielkiej wioski to w naszych warunkach pomysł oryginalny i ciekawy (taka lokalizacja nie zaskakiwałaby oryginalnością dla obiektu wczasowo-rekreacyjnego, agroturystycznego czy sanatoryjno-leczniczego).

Hotel położony jest w centralnej Polsce, kilkadziesiąt kilometrów od dwóch największych aglomeracji miejskich w kraju i blisko głównych tras komunikacyjnych z Warszawy na południe Polski oraz planowanych na kierunku wschód-zachód. W mojej opinii pomysł budowy hotelu w takiej makrolokalizacji z punktu widzenia biznesowego jest strategicznie dobry. W wymiarze lokalnym wiejska lokalizacja jest korzystna dla rozwoju regionu. Rozbudowana baza świadczy o tym, że inwestor zadbał o szeroki zakres usług oferowanych przez hotel.



Obok dobrze wyposażonych pokoi oraz imponującej bazy usług konferencyjnych, zwraca uwagę fakt aktywnego zagospodarowania terenów przyobiektowych (zbiornik wodny, boiska, korty, strzelnica itp.), jak też zinwestowania w samą infrastrukturę obiektu z zamiarem komplementarnego uzupełnienia podstawowych usług hotelowych. Już zrealizowane zadania (oprócz planowanych) pozwalają na stwierdzenie, że hotel Ossa jest obiektem kompletnym - z bazą usługową zorientowaną na zaspokojenie oczekiwań każdego gościa i przykładem nowoczesnej formuły modelu obiektu hotelowego, charakteryzującego się wszechstronną funkcjonalnością oraz gotowością odpowiedzi na zasygnalizowane potrzeby hotelowe każdego segmentu rynkowego.


ht_2009_02-15.jpg
Otwarta przestrzeń hotelowego lobby robi wrażenie na gościach


Ciekawa bryła hotelu i jego architektura dowodzi intencji inwestora harmonijnego wpisania obiektu w otoczenie i...

Wydanie: 10/2008, DO POCZYTANIA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail