Rekordowy wynik Warszawy

W ubiegłym roku Warszawę odwiedziło prawie 9 mln turystów. Jest to największa liczba w historii Stołecznego Biura Informacji i Promocji Turystycznej (wcześniej Stołeczne Biuro Turystyki). Co ważne, zdecydowana większość gości była zadowolona z wizyty w stolicy i zamierza ją polecić swoim znajomym.

Najwyżej oceniono warszawską gastronomię oraz atmosferę i gościnność.
Również punkty warszawskiej informacji turystycznej osiągnęły rekordowe wyniki. Obsłużyły ponad 253 tysiące turystów i zostały wysoko przez nich ocenione (wpłynęły jedynie dwie skargi pisemne). Najbardziej oblegany był punkt IT na Dworcu Centralnym, do którego trafiło 105 tysięcy klientów, tj. o 60 proc. więcej niż w roku 2007. Największą grupę stanowili turyści zagraniczni - prawie 60 proc., a wśród nich goście z Europy (41 proc.), następnie z Ameryki Północnej (6 proc.).

Według badań kolejno byli to Niemcy, Hiszpanie, turyści z Wielkiej Brytanii, Francji, USA i Włoch. Wyniki te są zapewne w dużej części efektem aktywnej promocji miasta za granicą. Przy współpracy z POT, Mazowiecką Regionalną Organizacją Turystyczną, Urzędem Marszałkowskim promowano się nie tylko na imprezach targowych, ale również przez organizowanie study tourów i study press. Przy okazji blisko 80 takich imprez Warszawę odwiedziło ponad 1000 osób.

W wyniku tego Warszawa gościła na łamach wielu znanych tytułów takich jak "Le Figaroscope", "Daily Telegraph", "The Independent", "ELLE", "After Posten", "Expressen", "Voyage" czy programach, m.in. w Canal Viajar, NTV, France 5. Jeśli dodać do tego aktywność promocyjną podmiotów prywatnych, jak choćby Warsaw Destination Alliance, widać, że stolica zaczęła pracować na miano ważnego ośrodka turystyki nie tylko krajowej, ale i europejskiej. Należy mieć nadzieję, że uzyskany wynik da się nie tylko obronić, ale wręcz poprawić, co na pewno łatwe nie będzie.







Wydanie: 10/2008, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail