GDS-y są w stanie dotrzeć do każdego potencjalnego klienta

Kluczowa jest możliwość agregacji danych. A to właśnie te wyspecjalizowane firmy mają największe możliwości w na tym polu – mówi Marcin Pilarski, Dyrektor Zarządzający na Europę Wschodnią Travelport GDS.

rt-2013-04-21

Globalny rynek systemów rezerwacyjnych jest podzielony pomiędzy trzech głównych graczy. Jak konkurują pomiędzy sobą GDS-y?

Trzy główne podmioty, które funkcjonują na globalnym rynku najprawdopodobniej utrzymają swoją pozycję. Znakiem obecnych czasów oraz wyzwaniem jest fakt, że dostawcy usług turystycznych zaczynają konkurować z pośrednikami (biura podróży, systemy rezerwacyjne) i sprzedawać swoje usługi bezpośrednio klientom. Dotyczy to zarówno hoteli, linii lotniczych, jak również innych dostawców, którzy starają się zwiększać sprzedaż swoich usług bezpośrednio, przez swoje strony internetowe oraz centra telefoniczne. Zwykle próby sprzedaży bezpośredniej są najbardziej skuteczne w skali lokalnej, jednak na rynku globalnym nie jest to możliwe ze względu na mniejszą rozpoznawalność marki oraz znaczne nakłady marketingowe jakie się z tym wiążą. Na przykład LOT ma na tyle silną markę w Polsce, że stara się to wykorzystywać i sprzedawać bilety bezpośrednio, jednak na odległych rynkach, gdzie jest mniej lub bardzo słabo znany, byłoby to niezmiernie trudne i kosztowne, aby docierać do klientów indywidualnych bezpośrednio, a nie poprzez pośredników, jakimi są systemy rezerwacji GDS oraz biura podróży. I tu jest właśnie miejsce dla firm takich jak Travelport, które są w stanie dostarczyć informacje na temat pełnej dostępnej oferty do każdego potencjalnego klienta. Kluczowa jest w tym wypadku możliwość agregacji danych. A to właśnie te wyspecjalizowane firmy mają największe możliwości w na tym polu. Właśnie dlatego dostawcy usług turystycznych wciąż potrzebują wsparcia globalnych podmiotów, jakimi są GDS-y, aby skutecznie działać na światowym rynku.

 

Najnowszy produkt Travelportu to narzędzie mające ułatwić obsługę podróży służbowych. Dlaczego zdecydowali się Państwo rozwijać projekt dotyczący tego segmentu rynku?

Przyglądając się sytuacji...

Wydanie: 12/2012, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail