Narzędzia do analizy danych – przyszłość branży turystycznej

O znaczeniu analizy danych w turystyce nie trzeba nikogo przekonywać. Szczególnie w czasach, gdy ilość danych w sieci rośnie lawinowo. Trzeba jednak wiedzieć, które z nich są naprawdę ważne.

pws-2016-08b-17

Nad znaczeniem sprawnego korzystania z big data pochylili się specjaliści z firmy Amadeus. Jak zauważają w swoim opracowaniu, big data i wzrost mocy obliczeniowych przekształciły największe gałęzie przemysłu na świecie: od sprzedaży detalicznej do opieki zdrowotnej i bankowości. Opanowanie ogromnej ilości danych i skuteczne ich przetwarzanie dające wgląd w szczegółowe informacje nie są już domeną firm z D oliny Krzemowej lub gigantów technologicznych. Sprawne zarządzanie wiedzą to strategia, którą mogą zastosować duzi i mali, którzy chcą zapewnić konkurencyjne różnicowanie oraz poszukiwanie nowych możliwości osiągania przychodów.

pws-2016-08b-18

Zupełnie inne podróże

Technologia i big data bardzo szybko zmieniają doświadczenia pasażerów związane z podróżowaniem. Podróż przestała być prostą czynnością przemieszczania się z punktu A do punktu B czy organizacją pobytu. Obecnie świadczenie usług turystycznych opiera się na zbieraniu szczegółowych informacji o klientach i wykorzystywaniu ich do zapewnienia wyjątkowej obsługi, ściśle dostosowanej do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów. Każdy etap podróży, od wyszukiwania połączeń po meldowanie się w hotelu, tworzy dane, które poddane analizie mogą stać się istotnymi informacjami, które zostaną wykorzystane przez biura podróży przy podejmowaniu decyzji strategicznych, taktycznych i operacyjnych. Skorzystają na tym nie tylko biura podróży, ale i sami podróżni. Chociaż liczba generowanych każdego dnia informacji jest ogromna, to wykładniczo rosnąca moc obliczeniowa sprzętu komputerowego umożliwia czerpanie korzyści z zastosowania narzędzi do analizy danych i automatyzacji. Biura podróży powinny zatem otworzyć się na rozwiązania eksperymentalne, nowe pomysły i podejście do klientów. – Firmy, które potrafią obsługiwać...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail