Grzechy główne innowatorów

Innowacje są dziś niezbędne dla rozwoju firmy. Jednak trzeba umieć je wprowadzać. Jak tego nie robić, piszą przedstawiciele firmy YouNick.

pws-2016-11a-21

Czy jest gospodarka lub sektor przemysłowy, który może o sobie powiedzieć, że jest stabilny i bezpieczny na zawsze? Tylko we wrześniu bieżącego roku opublikowano informacje o upadłości 86 polskich firm. To niemal dwukrotnie więcej niż we wrześniu ubiegłego roku, kiedy to padło 47 spółek. W ciągu całego roku liczba upadłości dobiła niemal sześciuset. O ile nie ma narzędzi, które gwarantują bezpieczeństwo działania firmy w każdych warunkach, o tyle można pokusić się o stwierdzenie, że wdrożenie pewnych zestawów procesów zwiększa szanse rynkowe biznesu, bez względu na jego otoczenie. Jednym z nich jest proces innowacji. Szczególnie ważny w naszym makroregionie, który nie ma zasobów cennych surowców naturalnych – jak np. kraje Bliskiego Wschodu, czy zasobów kapitału, jak te, które wypracowały sobie kraje „starej” Europy.

8 grzechów głównych

Wdrożenie innowacji jest procesem ryzykownym, w którym sukces jest dobrem rzadkim, okupionym wieloma porażkami. Tylko jeden na dwanaście (wg Predicting the Success or Failure of a New Product Concept, The Management Roundtable) nowych produktów cieszy się powodzeniem rynkowym. Powodów jest wiele. Przez ponad 5 lat inwestowania w YouNick w nowe firmy i ich ofertę przeanalizowaliśmy ponad 250 projektów i zauważyliśmy 8 najczęściej powtarzających się błędów. Pierwszy z nich to fiksacja twórców, którzy budują rozwiązanie w oparciu o własne przekonania, bez sprawdzenia sytuacji rynkowej i w efekcie nie dostarczają „propozycji wartości” rzeczywiście oczekiwanej przez klientów. Drugi to fiksacja Excelem, czyli rozwiązania budowane jedynie na liczbach i bez zaangażowania klienta, przez co nie uwzględniają elementów modelu biznesowego innych niż przychód i koszt. Kolejnym błędem jest pośpiech, a w jego efekcie nastawienie na jak najszybsze wdrożenie na rynek, które skutkuje stratami wynikającymi z ofertowania niestabilnych i niezweryfikowanych w praktyce rozwiązań. Czwarty grzech to błędy...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail