City break alternatywą?

Aż 70 proc. Polaków zapytanych przez serwis Prezentmarzeń planuje w te wakacje wyjazd typu city break. Polacy, jak pokazały wyniki sondy „City break po polsku” serwisu Prezentmarzeń, bardzo pozytywnie postrzegają wyjazdy w formule weekendowej. Zdaniem 25 proc. to idealny sposób na intensywne zwiedzanie wybranego miasta. Według 21 proc. to świetna alternatywa, gdy nie mamy dłuższego urlopu, a według 16 proc. to dobry sposób, aby poczuć atmosferę danego miasta i spróbować lokalnych rozrywek.

rt 2020 06a 10

 Co trzeci Polak zapytany o powód korzystania z city break twierdzi, że dzięki takim wyjazdom odrywa się od zawodowych obowiązków i codzienności, 24 proc. chciałoby w ten sposób poczuć klimat i atrakcje polskich miast. Wyjeżdżając na city break, szukamy, jak potwierdzają wyniki sondy, głównie atrakcji związanych z aktywnością ruchową, a nawet ze sportami ekstremalnymi – jak podaje 27 proc. respondentów. 22 proc. zapytanych poszukuje rozrywek dostarczających relaksu (np. pobyt w hotelu ze strefą SPA). Dla 19 proc. respondentów kluczem udanego wyjazdu city break jest znalezienie niestandardowych atrakcji, które nas zaskoczą. Zdaniem 18 proc. to potrzeba nowych doznań kulinarnych. Według 14 proc. poszukujemy atrakcji dostarczających ciekawej rozrywki, jak np. escape room czy terenowe gry miejskie. Najchętniej na weekendowe miejskie wypady wybieramy się – jak deklaruje 31 proc. respondentów – z partnerem lub partnerką. Dla 27 proc. najlepszymi towarzyszami na city break są przyjaciele. Sporo osób, bo aż 23 proc., chętnie jedzie solo, a 19 proc. zabiera ze sobą rodzinę. Aż 78 proc. zapytanych Polaków twierdzi, że city break ma szansę na stałe zadomowić się w polskiej turystyce. Co trzeci respondent postrzega tę formułę wypoczynku jako świetną alternatywę dla dłuższego urlopu. Według 26 proc. respondentów z roku na rok coraz więcej Polaków chętnie korzysta z weekendowych miejskich wyjazdów. 


Wydanie: 6/2020, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail