Londyn największą miejską marką

Londyn został uznany za najlepszą markę miejską na świecie, wyprzedzając Nowy Jork i Paryż. Ranking Brand Finance City Index opiera się na wywiadach z blisko 15 tys. osób w 20 krajach na wszystkich kontynentach w celu zmierzenia postrzegania 100 największych miast na świecie.

rt 2023 06d 30

Zwycięski Londyn uzyskał wynik 84,6 pkt na 100 i w ten sposób dzięki dużej rozpoznawalności wśród respondentów na całym świecie odniósł zwycięstwo. Znajomość rozumiana jest tu jako wiedza o mieście zdobyta poprzez wielokrotny kontakt lub bezpośrednie doświadczenie i pozwala na budowanie głębszej więzi z jego marką. 

ZNAJOMOŚĆ MIASTA

O znaczeniu marki danego miejsca nie trzeba nikogo przekonywać. Ma ona duży wpływ na liczbę odwiedzających takie miejsce oraz znacznie zwiększa prawdopodobieństwo organizacji tam najatrakcyjniejszych eventów. Ranking Brand Finance City Index 2023 objął 100 metropolii. To pierwsza edycja badania. Oprócz badania rozpoznawalności miast w ankiecie zapytano respondentów o ogólną reputację i ich osobiste postrzeganie każdego miasta jako miejsca do życia, pracy biurowej i zdalnej, nauki, emerytury, a także miasta, które warto odwiedzić lub w nim zainwestować. – Nie chodzi tylko o rozpoznawalność, czy ktoś słyszał o takim mieście, ale o głębszą znajomość miasta, tzn. czy rzeczywiście wiem o nim coś więcej niż tylko to, jak się nazywa i gdzie jest położone.

Tutaj Londyn rzeczywiście przoduje, pewnie ze względu na położenie geograficzne w Europie i na język angielski, który w Londynie jest językiem urzędowym – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Konrad Jagodziński, dyrektor ds. marek państw i miast w Brand Finance. Jak podkreśla, warto jednak rozdzielić markę narodową Wielkiej Brytanii od marki samego Londynu, gdyż ich opinia na świecie jest zupełnie inna. – Londyn jest postrzegany w dużej mierze jako miasto bardziej otwarte, bardziej kosmopolityczne niż reszta Wielkiej Brytanii – wyjaśnia ekspert Brand Finance. – Co ciekawe, również brexit nie miał aż takiego znaczenia dla obniżenia percepcji, wizerunku Wielkiej Brytanii i Londynu na świecie.

Czasem brexit wydaje się...



ZBIGNIEW ADAMÓW-BIELKOWICZ

Wydanie: 6/2023, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail