Po raz czwarty w 18-letniej historii naszego konkursu na Hotel z Pomysłem Roku po głosowaniu 32-osobowej kapituły, składającej się z najlepszych ekspertów hotelarskich, zwycięzcą zostały dwa hotele, zdobywając identyczną liczbę punktów: Mercure Szczyrk Resort i Radisson Red Kraków.
Co przekonało jurorów? „Wyróżnia się perfekcyjnym dopasowaniem do otoczenia, harmonijnie łącząc nowoczesną architekturę z górskim krajobrazem”, „To wielka umiejętność, aby przy tak ogromnym obiekcie nie przytłoczyć skalą, a edukować nieoczywistością.
Doceniam to, że istniejącą od pięćdziesięciu lat brutalną bryłę spróbowano poddać modyfikacji tak, aby była wpasowana w unikatowy krajobraz lepiej, kulturalniej, z pomysłem”, „Zasługuje na tytuł Hotelu z Pomysłem Roku, pokazując, jak skuteczna rewitalizacja może przekształcić miejsce wywodzące się z PRL w nowoczesny hotel wypoczynkowy”, „Pomysł nie byłby pełny, gdyby nie wnętrza, które dzięki lokalnym inspiracjom tworzą kameralny, ciepły klimat niemal górskiego pensjonatu, o co przy takiej przestrzeni było równie trudno, jak o nieinwazyjne wpisanie modernistycznej bryły w zbocze góry” – uzasadniali swoje głosy na Mercure Szczyrk Resort członkowie kapituły, stanowiącej najbardziej profesjonalne grono w branży wśród wszystkich konkursów hotelarskich w Polsce. Składa się ono z najlepszych architektów, projektantów wnętrz, project managerów inwestycji hotelowych, doradców, szefów organizacji branżowych, polskich grup i sieci hotelarskich, mediów branżowych oraz ekspertów z poszczególnych obszarów hotelarstwa. A o Radisson Red Kraków:
„Niesamowite, odważne w zakresie designu miejsce”, „Hotel ze świetnym vibem i charakterystycznymi wnętrzami, który zostaje w pamięci. Oby więcej takich lifestyle'owych miejsc w Polsce”, „Wyróżnia się nowoczesnym, artystycznym designem, który łączy lokalne inspiracje z globalną awangardą”, „Humorystyczne i odważne grafiki w pokojach oraz stylowe detale tworzą przestrzeń, która wykracza poza standardowy hotelowy schemat”, „Łamie utarte kanony hotelowego designu”, „Bardzo udane wpisanie sieciowego konceptu w krakowski klimat. Swoim pomysłem na wnętrza hotel wyróżnia się na najbardziej konkurencyjnym z polskich rynków hotelowych”, „Trudno pomylić ten hotel z jakimkolwiek innym”.
Obydwa to hotele sieciowe, ale jednocześnie oryginalne, doskonale wpisujące się w ideę konkursu Hotel z Pomysłem, organizowanego przez „Hotelarza” od 2007 r., którą jest promowanie najciekawszych rozwiązań architektonicznych, designerskich i funkcjonalnych inwestycji łączących najnowsze trendy w hotelarstwie ze specyfiką polskiego rynku. Głównym kryterium, jakim kierują się członkowie kapituły, jest właśnie POMYSŁ, jaki dany obiekt ma na siebie i swoją obecność na rynku hotelowym. Wskazują oni obiekty, które według ich interpretacji tego kryterium wyróżniają się na tle konkurencji pod względem architektonicznym, funkcjonalnym, nowatorskich rozwiązań czy innowacyjnej oferty.
MERCURE RESORT, Szczyrk
Perfekcyjnie dopasowany do otoczenia i beskidzkiego klimatu Mercure Szczyrk Resort z 447 pokojami, który powstał w efekcie przebudowy ośrodka wczasowego Orle Gniazdo z lat 70. XX wieku, to największy z otwartych w 2024 r. hoteli w Polsce i najdłuższy w Europie – jego bryła, nawiązująca do orlego gniazda posadowionego w poprzek zbocza, rozciąga się na długości 330 m. A mimo to harmonijnie wpisuje się w krajobraz, co szczególnie zostało docenione przez członków kapituły, na równi z wnętrzami, oddającymi górski klimat m.in. dzięki wykorzystaniu drewna w różnych kolorach i kształtach oraz nawiązaniom do beskidzkich tradycji rękodzielniczych. „Wyróżnia się perfekcyjnym dopasowaniem do otoczenia. Doceniam, jak harmonijnie łączy nowoczesną architekturę z górskim krajobrazem, a jednocześnie proponuje bogatą ofertę rekreacyjną” – Wojciech Witek, Iliard. „To wielka umiejętność, aby przy tak ogromnym obiekcie nie przytłoczyć skalą, a edukować nieoczywistością.
Doceniam to, że istniejącą od pięćdziesięciu lat brutalną bryłę spróbowano poddać modyfikacji tak, aby była wpasowana w unikatowy krajobraz lepiej, kulturalniej, z pomysłem. Mądrze adaptować istniejące obiekty i...