„Śląskie na każdą pogodę” – kampania promująca turystykę w regionie   polska

Śląska Organizacja Turystyczna rozpoczęła ogólnopolską kampanię „Śląskie na każdą pogodę”, której celem jest odbudowa wizerunku regionu po wrześniowych powodziach oraz pobudzenie ruchu turystycznego w województwie śląskim.


Szczególny nacisk położono na promocję obszarów najbardziej dotkniętych skutkami klęski żywiołowej – Śląska Cieszyńskiego, Beskidów, Krainy Górnej Odry oraz Pszczyny i okolic. Projekt realizowany jest w ramach Programu przeciwdziałania skutkom powodzi z września 2024 r., a jego łączny budżet wynosi 1 mln zł. Połowę środków przekazało Ministerstwo Sportu i Turystyki, pozostałe pochodzą z budżetu województwa i Śląskiej Organizacji Turystycznej.
Kampania ma charakter ogólnopolski i obejmuje działania w telewizji, internecie oraz przestrzeni miejskiej. Pierwszy z felietonów telewizyjnych o atrakcjach regionu zostanie wyemitowany 1 listopada 2025 roku w programie „Pytanie na śniadanie” (TVP2), a kolejne będą prezentowane do połowy grudnia. Równolegle materiały promocyjne pojawiły się w Warszawie, Krakowie oraz na lotnisku Katowice Airport – na ekranach, billboardach i środkach komunikacji miejskiej.
W kampanii wykorzystano również media społecznościowe – na YouTube, Facebooku i Instagramie publikowane są filmy i zdjęcia zachęcające do odwiedzania regionu. Województwo śląskie będzie także obecne na najważniejszych wydarzeniach branżowych, m.in. ITTF Warsaw i Snow Expo w Katowicach, gdzie promowane będą zimowe atrakcje Beskidów i Śląska Cieszyńskiego. Zwieńczeniem kampanii ma być wydarzenie Beskidy Winter GO połączone z prezentacją oferty zimowej i spotkaniami branżowymi.
Jak podkreśla Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, intensyfikacja działań w regionach, z których pochodzi najwięcej turystów – przede wszystkim w Warszawie i Krakowie – ma wzmocnić wizerunek województwa jako miejsca atrakcyjnego o każdej porze roku.
„Z tego właśnie słynie nasz region – z oferty dopasowanej na każdą pogodę” – dodaje.