Timesharing - sposób na wynajem

rt_2007_11-47.jpg Agnieszka Jezierska
Autorka jest prawnikiem i wykładowcą
w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy

W ostatnich latach umowy timesharingu zyskują na coraz większą popularność, głównie dlatego, iż dają nabywcy prawo do korzystania z konkretnego obiektu turystycznego w następujących po sobie okresach i to bez ponoszenia znacznych kosztów związanych z nabyciem takiego obiektu. W związku z tym, że jest to stosunkowo młoda konstrukcja prawna, przedstawiamy jak należy prawidłowo skonstruować prospekt i umowę.

Timesharing to szczególny rodzaj korzystania z obiektu turystycznego, hotelu, pensjonatu, apartamentu w oznaczonym czasie, w każdym roku, w zamian za zapłatę przedsiębiorcy ryczałtowego wynagrodzenia. W przypadku umów timeshare na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek informacyjny. Musi on doręczyć osobie zainteresowanej przed zawarciem umowy pisemny prospekt, który wraz z jej podpisaniem staje się częścią umowy. Powinien on zawierać: imię, nazwisko oraz adres przedsiębiorcy, a gdy przedsiębiorca jest osobą prawną, także jego nazwę (firmę), adres siedziby, oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności oraz nazwiska osób uprawnionych do jej reprezentowania.

W prospekcie powinno się znaleźć określenie treści prawa korzystania z budynku lub pomieszczenia mieszkalnego w oznaczonym czasie w każdym roku, wraz ze wskazaniem, czy nabywca może je zamienić lub przenieść uprawnienie do jego wykonywania. Muszą w nim być zawarte też zasady zbywania tego prawa i związane z tym koszty.

Jeżeli prawo nabywcy odnosi się do budynku lub pomieszczenia mieszkalnego, które są projektowane lub w budowie - powinny się znaleźć dane dotyczące stanu zaawansowania robót budowlanych oraz stanu infrastruktury, terminu zakończenia budowy, pozwolenia na budowę, urządzeń pozwalających na właściwe korzystanie z nieruchomości, prawnego zabezpieczenia zakończenia prac budowlanych oraz zwrotu należności nabywcy, gdy prace budowlane nie zostaną zakończone.

Prospekt między wierszami

W prospekcie powinny się znaleźć dane dotyczące usług związanych z korzystaniem z budynku lub pomieszczenia mieszkalnego, w szczególności jego utrzymanie, wywóz...

Wydanie: 7/2007, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail