Na partyjkę golfa pod Pragę

Utożsamiany z grą dżentelmenów i przedsiębiorców golf, uchodzi w krajach Europy Środkowej za sport elitarny. Biorąc pod uwagę ceny sprzętu i korzystania z pól, z pewnością tak jest. Nikogo nie dziwi też fakt, że podczas relaksującej atmosfery towarzyszącej rozgrywkom, lepiej rozmawia się o biznesie, niż przy stole negocjacyjnym. Sport to zatem, czy biznes?

rt_2008_01-49.jpg


Niemal przez całą drugą połowę XX wieku, golf należał do sportów zakazanych w Europie Środkowej. Zakazanych, ponieważ władze uznawały, że jest odzwierciedleniem kapitalizmu i burżuazyjną kulturą zachodnią. Sport ten zaczął stopniowo zyskiwać popularność po transformacjach politycznych późnych lat 80., i na początku 90. Obecnie golfowy rynek środkowo-wschodniej Europy rośnie. Przez ostatnie 15 lat z dziesięciu pól golfowych zrobiło się 134, a zarejestrowanych w przedstawicielstwach golfowych golfistów jest 20 razy więcej. W ciągu najbliższych lat planowane jest otwarcie kilkunastu nowych obiektów golfowych.



W Europie Środkowej, Czechy przodują w statystykach golfowych i od trzech lat przygotowuje się rozwój turystyki golfowej w Czechach. Pewnie tradycja golfa może tłumaczy zapał, który dziś panuje - gra w golfa w Republice Czeskiej rozwijała się od końca XIX wieku, kiedy pojawiły się pierwsi golfiści na Łące Cesarskiej (Cisarská louka) w Pradze w 1898 roku. Pierwsze pole golfowe w Czechach, dzisiaj już nieistniejące 9 dołkowe, powstało w 1904 roku w miejscowości Karlovy Vary, w związku z licznymi zadaniami tamtejszych kuracjuszy. Rok później, 21 sierpnia 1905 roku, uroczyście otwarto, w obecności króla angielskiego Edwarda VII, nowe 9 dołkowe pole w Mariánskich Lázniach.

Rozwój golfa w Czechach opiera się na lokalnych graczach, lecz zagranicznych gości zamieszkałych w Czechach, osób delegowanych zawodowo i turystów - nie brakuje - stanowią drugą mocną grupę odbiorców.

Gra w golfa dopiero rozwija się w całej Europie Środkowej. Inwestycje rosną w tym sektorze turystyki, inwestuje się w kompleksowe pola i przyległe ośrodki rezydencyjne, obiekty SPA i inne pomysły służące do urozmaicenia oferty wokół aktywnego wypoczynku z golfem. Wobec rosnącego zainteresowania, czeski rynek golfowy przygotowuje się stopniowo do przyjęcia na polach turystyki...

Wydanie: 9/2007, TURYSTYKA BIZNESOWA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail