Czym jest turystyka biznesowa

Jacek Piasta
Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem
projektów inwestycyjnych

rt_2008_02-22.jpg - Moi - i nie tylko moi - rodzice uprawiali kiedyś turystykę biznesową. Gdy obywatele PRL-u jechali na wycieczkę do Turcji albo do Bułgarii, to zwykle pakowali do walizek dużo rzeczy na handel. Sprzedawali i kupowali przez cały turnus. Z reguły nikt nic nie zwiedzał. To była prawdziwa turystyka biznesowa. Pewnie trudno w to dziś uwierzyć, ale na tego rodzaju turystyce wyrosło kilka biur podróży

Panie, jak przyjeżdżają normalni turyści, to to jest turystyka, ale jak do nas panie przyjeżdża "warszawka", to to jest normalna turystyka biznesowa, bo one bogate są, te warszawiaki". Te opinie zapadły mi w pamięć w związku z turystyką biznesową. Autorem pierwszej jest student, drugiej - młoda gaździna w Zakopanem. Czym jest turystyka biznesowa? Kiedy o niej mówimy? Jakie zjawiska i zdarzenia obejmuje?

Określenie "turystyka biznesowa" jest efektem systematyki podziału turystyki jako takiej. U jej podstaw ległÉ cel czy inaczej powód podróży. Powód, dla którego podróżujemy. Czy to takie proste? Gdy do określenia "turystyka biznesowa" dodamy cały olbrzymi przemysł MICE, a na dodatek stwierdzimy, że grupa pracowników firmy jadąca na imprezę firmową, gdzie będzie wyłącznie hulać, bawić się i pławić w atrakcjach - to także turystka biznesowa - to jak ma się do tego powód podróży? Grupa jadąca na zabawę nie ma biznesowego celu podróży. Więc jakaż to turystyka biznesowa?

rt_2008_02-48.jpg

W podróży służbowej Osoba jest w podróży służbowej bez względu na cel (czy będą to spotkania handlowe, cykliczne spotkania z partnerami handlowymi, wyjazd do oddziału, filii czy terenowego zakładu produkcyjnego lub przeciwnie - do centrali). Także podróż w celu nawiązania kontaktów handlowych czy nomen-omen biznesowych będzie służbowa. Powodów, dla których pracownik czy przedsiębiorca mogą ruszyć w podróż służbową jest wiele. Z uwagi na ich ilość i wielopłaszczyznowość: od szeregowych pracowników oddelegowanych i sypiających w...

Wydanie: 10/2007, TURYSTYKA BIZNESOWA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail