Polski rynek producentów autobusów turystycznych

Tendencje na rok 2008 i podsumowanie roku 2007

Polski rynek autobusowy od kilku lat rozwija się w bardzo dobrym tempie. Pod względem produkcji autobusów jesteśmy wielką potęgą. Jednak według analityków sprzedaż jest mimo wszystko niższa od możliwości. W 2007 r. sprzedano w Polsce łącznie 1291 autobusów, czyli o 9 mniej niż rok wcześniej. Tak dobry wynik zawdzięcza się dzięki zakupom autobusów miejskich. Stanowiły one 52 proc. ogółu sprzedanych pojazdów.


rt_2008_04-25.jpg







Sprzedaż autobusów turystycznych

Udział autobusów, który najbardziej interesuje branżę turystyczną, wynosi 45 proc. - jest to segment rynku, który obejmuje autobusy międzymiastowe i turystyczne. Najnowocześniejsze są autobusy turystyczne zwane także autokarami. Udział sprzedaży autobusów turystycznych wynosi tylko 12 proc. spośród wszystkich autobusów, a ich sprzedaż pozostaje na takim samym poziomie jak w 2006 roku - w 2007 roku polscy przewoźnicy zakupili bowiem 148 pojazdów, czyli tylko o 3 mniej niż w roku 2006. Wciąż jednak sprzedaż jest wyższa od roku 2003, kiedy to w Polsce sprzedano zaledwie 68 autobusów turystycznych.





Sprzedaż autokarów używanych i nowych


Przewoźnicy, a także biura podróży, kupują przeważnie tańsze używane autobusy turystyczne producentów z zagranicy. W ostatnim czasie w Polsce co roku sprzedaje się około 1,5 razy więcej autobusów używanych niż nowych. W związku z wymianą pojazdów przez PKS, wiele zużytych autobusów turystycznych (autokarów) trafia do mniejszych przewoźników i biur podróży. Firmy, które mają problemy finansowe, coraz częściej decydują się na zakup właśnie używanych autobusów.

rt_2008_04-53.jpg


W ostatnich latach wśród dużych biur i przewoźników obserwuje się coraz większe zainteresowanie nowymi autobusami. Rosnąca liczba międzynarodowych przewoźników autokarowych, poprawiająca się sytuacja finansowa niektórych firm przewozowych i biur podróży to tylko niektóre przyczyny zwiększającego się popytu. Wejście naszego kraju do UE umożliwiło uzyskanie dodatkowych dotacji finansowych.

Coraz częściej firmy z branży turystycznej, aby konkurować z najlepszymi, muszą uczestniczyć w wymianie starych autokarów na nowe, czyli bardziej komfortowe i nowoczesne. Ciągle powstają nowe połączenia między krajami europejskimi, co również zmusza przewoźników do zakupu nowego taboru. Rozwój turystyki krajowej...

Wydanie: 12/2007, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail