W dzisiejszych czasach komfort podróży jest kluczowym aspektem, który kształtuje dobre wrażenia turystów – podkreśla Jan Olczykowski, prezes biura podróży Misja Travel.
Jaka była geneza i kiedy powstało biuro Misja Travel?
Moją pasją od zawsze były podróże. Rozpocząłem od wynajmowania sprzętu nagłaśniającego w turystyce. Przed Misją była marka Oltravel, która do teraz istnieje. Decyzję o założeniu biura turystycznego podjąłem w 2010 r., po latach doświadczenia w pracy pilota wycieczek, głównie na kierunku włoskim. Głównym powodem mojej decyzji było dostrzeżenie braku ofert na rynku turystycznym w zakresie wycieczek samolotowych z Polski połączonych z objazdem na miejscu. Wówczas dominowały wyjazdy autokarowe i city breaki, natomiast ofert pielgrzymkowych z dolotem do Rzymu, Hiszpanii, Grecji czy tym bardziej Portugalii było niewiele. Można podsumować to tak, że Misja Travel powstała z potrzeby rynkowej, doświadczenia i wizji skoncentrowanej na pielgrzymkach. Od początku działalności skupiliśmy się na odkrywaniu wybranych regionów Włoch, stawialiśmy na doznania kulturowe, religijne, kulinarne i czas spędzany na miejscu, bez tracenia go na wielogodzinne dojazdy z Polski. Przez pierwsze lata zespół Misji tworzyło kilka osób, a dzisiaj biuro ma już trzydziestu pracowników stacjonarnych w Poznaniu, nie wspominając o licznym zespole pracującym w terenie.
Co charakteryzuje i wyróżnia firmy Misja Travel i MisjaGO! ?
Branża turystyczna od lat łączy pasję, odkrywanie nowych miejsc oraz potrzeby podróżników. Na tle licznych touroperatorów wyróżniamy się na rynku polskim jako firmy z w pełni polskim kapitałem. Korzystamy z najbezpieczniejszego środka transportu, jakim jest samolot, podczas blisko 99 proc. naszych wyjazdów. Zazwyczaj dajemy możliwość dolotu z najbliższego lotniska, unikając dalekich dojazdów. Oferujemy również organizację wyjazdu dla Polaków mieszkających za granicą. Stawiamy na elastyczne podejście do naszych klientów. Regularnie na wielu kierunkach przemieszczamy się kolejami wysokich prędkości – komfortowo, szybko i bardziej ekologicznie. Systematycznie wprowadzamy nowe rozwiązania dla organizatorów grup zamkniętych i gości katalogowych.
Kiedy Misja Travel rozwinęła działalność, powstała nowa marka. Czym różnią się od siebie Misja Travel i MisjaGO! ?
Poza pielgrzymkami równolegle organizujemy często w tych samych krajach wycieczki objazdowe. W 2023 r. w odpowiedzi na rosnące oczekiwania turystów i zmieniające się realia turystyki utworzyliśmy nową markę – MisjaGO! Dwuletnia już gałąź działalności skupia się głównie na wycieczkach objazdowych oraz wyprawach po Europie i całym świecie. To kontynuacja idei Misji Travel, w której człowiek stoi zawsze na pierwszym miejscu. MisjaGO! z mottem „podróżuj, jedz, odkrywaj” kieruje swoją ofertę do współczesnych podróżników, dla których liczą się aktywne spędzenie urlopu, niepowtarzalne atrakcje oraz kameralna grupa. Łączymy poznanie, odkrywanie kraju z elementami spokojnego czasu na choć krótki odpoczynek, możliwość zakupów i wielu...