EKSPERCI O E-TURYSTYCE w 2007 oraz 2008 roku

rt_2008_04-43.jpgGrzegorz Bosowski
- managing director w portalu fly.pl

W Polsce niezmienną popularnością od lat cieszą się kraje położone w basenie Morza Śródziemnego, Egipt oraz Wyspy Kanaryjskie. Polskiego turystę stać jednak coraz częściej na droższe wyjazdy, dlatego odnotowujemy większe zainteresowanie również kierunkami egzotycznymi. Zdecydowanie na pierwszym miejscu stawiałabym tu Karaiby i Azję. Z roku na rok na rynku rośnie średnia wartość rezerwacji.

Najpopularniejszymi kierunkami wybieranymi przez klientów w poprzednim sezonie były Turcja, Tunezja, Egipt i Kreta. Trzeba pamiętać, że spora część klientów wykorzystuje biura internetowe do rezerwacji wyjazdów typu last minute. W tych właśnie destynacjach jest ich najwięcej i są najkorzystniejsze cenowo. Istotne jest również to, że klientami internetowych biur podróży są przede wszystkim osoby młode i w wieku średnim.

Tacy, którzy z łatwością poruszają się po sieci, korzystają z usług e-sklepów, banków itd. Nie mają oporów w rezerwacji i płatności przez internet. Z drugiej jednak strony są to klienci raczej poszukujący i wybierający oferty wyjazdów last minute. Jeśli chodzi o rok 2008, to touroperatorzy zadbali o to, aby w sezonie letnim 2008 nie zabrakło nowych, ciekawych kierunków urlopowych.

Myślę, że hitem sezonu letniego może stać się Madera czy Wyspy Zielonego Przylądka. Wszystko wskazuje również na to, że do łask wraca Bułgaria, szczególnie teraz, odkąd jest w Unii Europejskiej, można liczyć na zwiększenie zainteresowania wyjazdami nad Morze Czarne. Jest to nadal kierunek stosunkowo tani na miejscu. Poza tym wielu klientów szuka rodzinnych hoteli z polską animacją, klubów oraz obiektów w formule all inclusive. Są w stanie zapłacić więcej, ale mają "spokój" na miejscu.

Z naszych obserwacji wynika, że kierunki takie jak Egipt, Tunezja i Turcja pozostaną głównymi destynacjami wybieranymi przez polskich klientów w sezonie lato 2008. Kluczowy jest tu dobry stosunek ceny do jakości proponowanych usług. Wszystkie badania i wskaźniki pokazują, że internet jako forma rezerwacji urlopu i wyjazdów jest coraz bardziej popularny wśród polskich klientów.

Co prawda klienci podchodzą jeszcze dość nieufnie do płatności za rezerwacje przez internet, ale z miesiąca na miesiąc zauważamy zwiększenie takiej formy opłat za usługi. Za chwilę będzie to powszechnie używany standard. Taka jest naturalna kolej rzeczy. Poprzez promocję rezerwacji płatności online, pracujemy również nad wyznaczaniem nowych trendów i standardów w turystyce internetowej.

Na Zachodzie około 50 proc....

Wydanie: 12/2007, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail