Biała dama straszy na zamku

rt_2008_04-45.jpgPowiat poznański został laureatem ubiegłorocznego konkursu Związku Powiatów Polskich. Jednym z najważniejszych kryteriów stosowanych w tworzeniu tego rankingu jest wspieranie promocji regionu przez poszczególne starostwa powiatowe. Dla Jana Grabkowskiego, obecnego starosty poznańskiego, turystyka zawsze była istotnym elementem jego działań


O atrakcyjności turystycznej regionu poznańskiego, godzeniu świata biznesu ze światem turystyki, z Janem Grabkowskim, starostą poznańskim, rozmawia Weronika Nowakowska

Weronika Nowakowska: Region wielkopolski kojarzy się z biznesem. Przedsiębiorcy krajowi i zagraniczni nie boją się tutaj inwestować pieniędzy. Co decyduje o popularności powiatu poznańskiego?

Jan Grabkowski: Wielkopolska zawsze była kojarzona z gospodarnością, z silną pozycją na mapie gospodarczej kraju. Tutaj powstał pierwszy polski bank, zadebiutowało Polskie Towarzystwo Reasekuracyjne, odbyła się największa w Polsce Powszechna Wystawa Krajowa. Prężne działają nowoczesne przedsiębiorstwa produkcyjne, handlowe, a także gospodarstwa rolne.


Sprzyjające warunki do inwestowania i stabilność przyciągają przedsiębiorców, którzy nie obawiają się ryzyka finansowego. Na pewno nie bez znaczenia jest otwartość gmin powiatu poznańskiego, dostrzegających w działaniach promocyjnych szansę dynamicznego rozwoju. Walorem nie do przecenienia jest położenie geograficzne, bowiem powiat leży na szlaku Warszawa - Berlin. Może pochwalić się dobrymi połączeniami lotniczymi, autostradą, która wkrótce połączy go ze stolicami Polski i Niemiec.


rt_2008_04-39.jpg



WN
: Na terenie powiatu poznańskiego jest kilka gmin, które plasują się w krajowej czołówce. Co zdecydowało o ich sukcesie?

JG: Gdyby przyjrzeć się rankingom polskich gmin, które sprzyjają przedsiębiorcom i są otwarte na gospodarczy rozwój, to w ścisłej czołówce plasują się między innymi Tarnowo Podgórne, Swarzędz, Czerwonak, Komorniki, Kórnik, Suchy Las. O sukcesie zadecydowała przede wszystkim zasada, by nie "przeszkadzać inwestorom". Pozostałe gminy także bezbłędnie wykorzystują wszystkie swoje atuty, aby się rozwijać.

WN: W...

Wydanie: 12/2007, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail