Jak pokonać kryzys?

rt_2008_11-11.jpgOpóźnienia samolotów, nierzetelność lokalnych firm usługowych, błędy pracowników biur podróży czy trudne do przewidzenia zdarzenia w miejscach turystycznych (atak terrorystyczny, klęska żywiołowa) stają się, zwłaszcza w okresach intensywnych wyjazdów wakacyjnych, gorącymi tematami dla mediów. Od właściwej reakcji właścicieli biur podroży na takie wydarzenia zależy już nie tylko utrzymanie dobrej reputacji, ale coraz częściej "być albo nie być" na bardzo konkurencyjnym rynku usług turystycznych.


Na progu niebezpieczeństwa

Według badań przeprowadzonych przez Wyższą Szkołę Zarządzania i Informatyki w Rzeszowie oraz Alter Media Communications, polskie firmy doszukują się przyczyn sytuacji kryzysowych na zewnątrz swoich struktur, a nie w samych organizacjach. Ponad 68,6 proc. badanych wskazało na media jako źródło nieprawdziwych informacji, które przyczyniły się do powstania sytuacji kryzysowej. Winą za kryzys 28 proc. badanych obarczyło partnerów biznesowych, dostawców i dealerów. Jedynie dla 21 proc. sprawcami kryzysu byli sami pracownicy. Wszystkie kryzysy, niezależnie od branży, w jakiej występują, mają jedną wspólną cechę: są niepowtarzalne. Łączy je jednak kilka podobnych elementów: zamieszanie, zmiany sytuacji, pojawianie się spekulacji, podejrzeń i ataki konkurencji.


Pamiętaj!
Do kryzysu możesz się przygotować: Wyobraź sobie możliwe scenariusze zdarzeń. Przygotuj plan działania Wyznacz osoby odpowiedzialne Sporządź przykładowe informacje dla mediów (lepiej je korygować, niż pisać pod presją czasu) Stwórz bazę danych z numerami telefonów i adresami e-mail dziennikarzy Wyznacz numer telefonu i osobę odpowiedzialną, która będzie udzielać informacji poszkodowanym i ich rodzinom ("help line") Wykorzystaj stronę www Bądź w kontakcie z MSZ, policją, linią lotniczą, hotelem itp.


W pogoni za newsami

Duże biura podróży funkcjonujące na polskim rynku odrobiły swoją lekcję i od kilku lat mają w swoich strukturach profesjonalne biura prasowe, które lepiej lub gorzej radzą sobie z zarządzaniem kryzysami. Często jednak reakcją na kryzys jest lakoniczna informacja dla mediów...

Wydanie: 7/2008, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail