Wzrost obrotów Rainbow Tours

Rainbow Tours ogłosił wyniki sprzedaży za grudzień oraz ostatni kwartał ubiegłego roku. W grudniu klienci touroperatora dokonali zakupów imprez za sumę 14,7 mln zł, utrzymując tendencję wzrostową z ostatnich miesięcy.

Wynik ten był lepszy od wyników z grudnia roku 2007 o 26 proc. Jednak wahania kursowe z ostatnich miesięcy 2008 roku wyraźnie odbiły się na wynikach. W ostatnim kwartale firma odnotowała przychody netto na poziomie 252 mln 395 tys. zł i stratę na poziomie 1,5 mln zł netto. - Płacąc naszym zagranicznym partnerom kilka miesięcy temu, oczywiście braliśmy pod uwagę wahania kursowe i uwzględnialiśmy je w zawieranych umowach. Niestety, wtedy jeszcze nikt nie przewidział aż tak gwałtownego osłabienia złotego, które miało decydujący wpływ na prezentowane wyniki - mówi prezes Rainbow Tours Grzegorz Baszczyński. Władze spółki podały, że nie była ona zaangażowana w ryzykowne operacje walutowe (np. opcje), jednak ogólna sytuacja na rynku walutowym miała decydujący wpływ na wyniki finansowe. W związku z tym obecnie działania mają przede wszystkim na celu zniwelowanie problemów z tym związanych. W ramach tego dla nowych klientów wprowadzono dopłaty kursowe, ponadto ceny imprez podawane są głównie w euro. - W najbliższej przyszłości chcemy skupić się na wyrównaniu różnic i poprawie wyniku. Renegocjujemy kontrakty z liniami lotniczymi i hotelami oraz restrukturyzujemy koszty bieżącej działalności. Stale rosnąca sprzedaż oferty letniej pozwala nam wierzyć, że uda się to w stosunkowo krótkim czasie - zapowiada Grzegorz Baszczyński. W sprzedaży imprez letnich Rainbow Tours utrzymuje około 8-proc. wzrost w stosunku do stycznia 2008 r. Również, w okresie od stycznia do grudnia ubiegłego roku, zanotowano obroty w wysokości 251,7 mln zł, co oznacza wzrost o 55 proc.

Wydanie: 10/2008, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail