Jakość a cena w hotelach

Czy Twój pokój hotelowy był wart swej ceny? - pytanie to leży u podstaw aktualnej analizy dokonywanej przez hotel.info, bezpłatny serwis online rezerwacji hotelowych dla ponad 210 000 hoteli na całym świecie. hotel. info dokonuje przy tym porównania swoich obecnie ponad miliona ocen hoteli podanych przez dokonujących rezerwacji klientów hotel.info z całego świata do stosunku ceny i jakości w hotelach 3- i 4-gwiazdkowych.


Wskaźnik hotel.info stosunku ceny do jakości hoteli (HPLI) na połowę roku 2009 w porównaniu z rankingiem z końca roku 2008 wnosi częściowo zaskakujące zmiany: Zadowolenie gości ze świadczeń hoteli na całym świecie wzrosło w czasie kryzysu. Widocznie kryzys gospodarczy doprowadził do tego, że klienci hoteli lepiej niż wcześniej oceniają stosunek ceny do jakości hoteli.


Wartość średnia wszystkich danych od klientów z rezerwacjami w największych 20 metropoliach na świecie polepszyła się z 6,69 punktów na koniec roku 2008 na 7,11 punktów (z 10 możliwych). Patrząc w skali globalnej, stosunek ceny do jakości hoteli w Lizbonie (Portugalia) uznawany jest przez gości hotelowych jako najlepszy. Portugalska metropolia oraz niemiecka stolica Berlin w porównaniu z analizą z końca roku 2008 wyparły Tokio (Japonia) na trzecie miejsce.


Megamiasta Londyn, Moskwa i Nowy Jork natomiast rozczarowują i nie wchodzą nawet do Top 20. Również europejskie metropolie Paryż, Amsterdam i szwedzki Sztokholm wypadają z listy Top 20 i zastąpione zostają przez Madryt, Helsinki i Dubaj. Polska stolica Warszawa zajmuje siódme miejsce. Ożarów Mazowiecki i Karpacz, które w zeszłym roku przewodziły czołówce w Polsce, pozostają bez zmian na czele.

Wydanie: 4/2009, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail