II kwartał na rynku: co tydzień nowy hotel

Agencja Cushman & Wakefield ogłosiła raport o drugim kwartale na polskim rynku hotelowym. Według informacji Cushmana od kwietnia do czerwca na rynek weszło pięć 5- i
4-gwiazdkowych obiektów sieciowych (Monopol we Wrocławiu, Radisson i Qubus w Gdańsku, andelŐs w Łodzi oraz Park Inn w Krakowie). Ale w tym czasie ruszyło też pięć innych hoteli
4-gwiazkowych w Polsce. Rynek hoteli z wyższej kategorii w drugim kwartale tego roku wzbogacił się o dwa hotele
5-gwiazdkowe (wrocławski Monopol i gdański Radisson) i osiem hoteli
4-gwiazkowych (Kraków, Łódź, Gdańsk, Bydgoszcz, Kołobrzeg, Ostróda, Iława, Wieliczka) oraz co najmniej cztery niższych kategorii że w tym okresie otwierano co najmniej jeden hotel na tydzień. Agencje typu Cushman czy Colliers skupiają się tylko na rynku hoteli sieciowych, co nie do końca oddaje obraz polskiej branży hotelowej, bo w tym samym czasie na rynek 4-gwiazdkowy weszły też: Kossak w Krakowie, który jest konkurencją dla Park Inn; Stary Młyn w Bydgoszczy - jeden z najbardziej ekskluzywnych hoteli w mieście, które ma przyjmować dyplomatów UE w trakcie polskiej prezydencji; Platinium w Ostródzie, liczący na reprezentacje piłkarskie podczas Euro; Stary Tartak w pobliskiej Iławie; Leda SPA w Kołobrzegu i butikowy Grand Sal w Wieliczce. Pojawiły się teź nowe hotele 3-gwiazdkowe w Katowicach (Hotel System), Rzeszowie (Icam House), Warszawie (Portos) i pod Warszawą (Villa Estera) oraz 2-gwiazdkowy Ibis w Kielcach. III kwartał, czyli przełom lata i jesieni, jest słaby pod względem wprowadzania na rynek nowych obiektów, ale i tak pojawią się na nim m.in. 5-gwiazdkowy hotel butikowy we Wrocławiu, dwa hotele 3-gwiazdkowe w Łodzi, jeden w tej samej kategorii w Krakowie, luksusowy hotel SPA w Redzie i podobny w Iławie oraz 1-gwiazdkowy Etap w Toruniu.



Wydanie: 4/2009, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail