Czym są biura karier

Etap szukania pracy tuż po studiach jest często bardzo długi. Jednak absolwenci coraz chętniej korzystają z usług biura karier. Dlatego już praktycznie każda uczelnia prowadzi tego typu placówkę.


Biura karier skierowane są do studentów i absolwentów, którzy chcą uzyskać poradę zawodową oraz informację o rynku pracy. Korzystają z nich również pracodawcy, którzy szukają kandydatów na praktyki, staże oraz do pracy stałej. Każde biuro ma inne metody działania. Są one dostosowane do warunków lokalnych. Placówki te są zrzeszone w Ogólnopolskiej Sieci Biur Karier.


Pracownicy czuwają nad utrzymaniem wyrównanych, wysokich standardów usług, świadczonych przez biuro. Po stworzeniu życiorysu i listu motywacyjnego kolej przychodzi na rozmowę kwalifikacyjną. Pracownicy biur pomagają potencjalnym pracownikom przygotować się do takich rozmów.


Tłumaczą, jak się zachowywać, jak mówić, jaką przyjąć postawę. Dzięki rozmowie zarówno pracodawca jak i potencjalny pracownik mają szansę zapoznania się i zaakceptowania. Każda z uczelni indywidualnie pomaga swoim absolwentom w szukaniu pracy. Poniżej prezentujemy działalność biur karier w dwóch uczelniach o profilu turystycznym.


Wyższa Szkoła Hotelarstwa, Gastronomii i Turystyki

Szkoła kształci na kierunku turystyka i rekreacja. W programie studiów przewidziane są praktyki stanowiące często początek drogi zawodowej studentów. WSHGiT prowadzi współpracę m.in. z Polską Organizacją Turystyczną, biurami podróży i hotelami o wysokim standardzie. Umożliwia to naszym studentom odbycie praktyk w instytucjach prestiżowych, posiadających wieloletnie doświadczenie.


Pomoc na starcie

Pierwsze w Polsce biuro karier powstało w 1993 roku na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zostało zorganizowane na wzór biur w Wielkiej Brytanii. W 1998 roku powstała Ogólnopolska Sieć Biur Karier (OSBK). Jest ona nieformalną strukturą partnerską grupującą Biura Karier w Polsce. W całym kraju działa obecnie ponad 40 tych instytucji.


Zadaniem biura karier jest pomoc studentom, jak najlepiej zaprezentować się przed pracodawcą. Pomagają również w napisaniu życiorysu oraz listu motywacyjnego. Każde...

Wydanie: 4/2009, EDUKACJA I KARIERA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail