Greckie wakacje

Grecja jest jednym z krajów europejskich, dla których turystyka stanowi kluczową gałąź gospodarki. Turystyka wypracowuje około 18 proc. PKB tego kraju i aż 16 proc. wartości eksportu. Z tego powodu biznes turystyczny jest tam traktowany bardzo poważnie. Kłopoty turystyki są kłopotami całego kraju. Jednak nawet obecne kłopoty związane ze światowym kryzysem nie zmieniają faktu, że Grecja, pomimo wzrastającej konkurencji, jest poważnym punktem na turystycznej mapie Europy. Poza warunkami naturalnymi, takimi jak długa linia brzegowa, łagodny klimat itp. decydują o jej wysokiej pozycji liczne pamiątki kulturowe, z których część zna chyba każdy Europejczyk.

rt_2009_10-29.jpg


Tradycja również promocji

Wspomniane na wstępie artykułu dane statystyczne prezentujące udział sektora turystycznego w gospodarce nie pokazują, że branża ta jest w przypadku niektórych wysp jedyną formą zarobkowania miejscowych społeczności.


Uwzględnienie tego faktu pokazuje, jak ważna jest to gałąź gospodarki. Proces dochodzenia do obecnego poziomu obrotów był w Grecji długotrwały. Pierwsze akcje promocyjne datują się jeszcze na lata dwudzieste ubiegłego wieku. Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna otworzyła swoje biuro w Londynie już w roku 1957. Dzięki temu, kiedy w latach sześćdziesiątych rozpoczął się boom turystyczny na europejskich plażach Morza Śródziemnego, Grecja obok Hiszpanii i Włoch była największym jego beneficjentem. Pracę, jaką wykonano w ciągu tych kilkudziesięciu lat, widać w statystykach przyjazdów.


W roku 1957 do Grecji przyjechało ponad 218 tys. zagranicznych turystów. Obecnie przybywa ich tu co roku ponad 11 mln. Ciekawie wygląda również ewolucja wizerunku Grecji. Przez długie lata kraj ten prezentował się za granicą jako miejsce tanie, pełne słońca, gdzie życie jest proste i przyjemne. Jednak obecnie trwa zmiana tego wizerunku. Dziś już "tanie miejsce" nie jest najlepiej kojarzone, zwłaszcza gdy chce się ściągnąć zasobniejszych turystów. Do tego, w konkurencji z egzotycznymi krajami oferującymi naprawdę niskie ceny, Grecja musi zmienić swój wizerunek.


Ciężkie początki sezonu...

Początek bieżącego roku był dla greckiej branży turystycznej bardzo zły. Wszelkie możliwe wskaźniki notowały spadki. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku lotnisko w Atenach przyjęło o 6 proc. pasażerów mniej, sumując dane rok do roku. Największy spadek zanotowano w maju, kiedy to obsłużono o 10 procent pasażerów mniej niż w maju 2008. Co gorsza spadek liczby pasażerów zagranicznych był jeszcze większy niż...

Wydanie: 6/2009, ODKRYWAMY ZAGRANICZNE DESTYNACJE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail