Badanie sposobów rezerwacji

Firma Amadeus zleciła przeprowadzenie badań, których celem było określenie czasu koniecznego do zarezerwowania samochodu. Do wykonania rezerwacji wykorzystano trzy sposoby: rozwiązanie Amadeus Cars, witryny wypożyczalni oraz telefoniczne punkty obsługi klienta. Badanie, przeprowadzone przez firmę konsultingową ALTEN Ingenieria, objęło 30 średniej wielkości biur podróży we Francji i Hiszpanii.


 Sprawą kluczową dla wiarygodności wyników była obserwacja szybkości i prostoty korzystania z danego rozwiązania w normalnym środowisku pracy biur podróży przez niezależny zespół badaczy. Kierujący projektem Danilo Spada z ALTEN Ingenieria stwierdził: - Badanie wykazało, że spośród trzech użytych rozwiązań, największą efektywność rezerwowania samochodów dla klientów zapewnia Amadeus Cars. Z porównania rezultatów jednoznacznie wynika, że rozwiązanie Amadeus Cars jest średnio o 1: 12 minut (46%) szybsze od mikrowitryn i o 1: 47 minut (59%) szybsze od telefonicznych punktów obsługi klienta. Jeśli chodzi o oszczędności w okresie rocznym, różnica ta oznacza 35-98 tys. euro w przypadku dużych biur podróży i 7-19 tys. euro w przypadku mniejszych biur.


Wydanie: 7/2009, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail