Rosną zyski i frekwencja

Spółka Interferie podała swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał. Firma może się pochwalić zyskiem ze sprzedaży wyższym o ponad 4 mln złotych w porównaniu z III kwartałem 2008 roku. Podobną kwotę wykazał przychód ze sprzedaży, a średnia frekwencja w ośrodkach przez 9 miesięcy wzrosła o 10 procent. - Bardzo cieszy nas zysk netto w wysokości 3 mln 832 tys. złotych.


W ubiegłym roku w tym czasie Interferie miały 2,5 mln złotych, ale na ten wynik w dużej mierze przełożyła się sprzedaż Górniczej Strzechy, na której spółka zarobiła ponad 2 mln złotych - wylicza Adam Milanowski, prezes zarządu Interferie SA. Spółka w III kwartale 2009 roku osiągnęła o 12,5 proc. wyższy przychód w porównaniu z wynikami z tego samego okresu roku minionego - obecnie wynosi on 34 mln 779 tys. złotych, podczas gdy w 2008 roku było to 30 mln 436 tys. złotych. Bardzo wyraźnie podskoczyła wartość wyników na sprzedaży: w zeszłym roku ten okres rozliczeniowy spółka zamknęła zyskiem w wysokości 2 mln złotych, natomiast dziewięć miesięcy roku bieżącego przyniosło zysk trzykrotnie większy: 6 mln 98 tys. złotych. - Dzięki umowom z touroperatorami polskimi i zagranicznymi mieliśmy lepsze niż w 2008 roku obłożenie ośrodków w Świnoujściu, Dąbkach i Kołobrzegu - mówi Adam Milanowski. - I chociaż przyjęliśmy w tym okresie o 10 proc. więcej osób, to koszty spółki wzrosły tylko o 200 tysięcy złotych, natomiast przychody - o 4 miliony. Widać więc efekt wdrażanej polityki zakupowej i optymalizacji kosztów, a przede wszystkim dobrych umów z kontrahentami. Średnioroczna frekwencja w obiektach Interferii wyniosła za dziewięć miesięcy 2009 roku 65,8 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 55,7 proc. I choć Interferie specjalizują się w organizacji wypoczynku połączonego z rehabilitacją, to także w jej ośrodkach zauważono wzrost zainteresowania ofertą ze strony gości z kraju - wzrosła liczba pobytów rodaków, którzy zdecydowali się odpocząć w Polsce, a nie za granicą. Jeśli chodzi o wskaźniki ważne dla hotelarskiej branży, one także są obiecujące: RevPar, czyli średni przychód z jednego pokoju, wzrósł rok do roku o ponad 21 proc. (z 84,9 zł do 108 zł). Wyższy jest również ADR - średnia cena za sprzedany pokój. Wzrosła ze 152,5 zł do 164,3 zł.


Wydanie: 7/2009, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail