Tour Salon 2009

Tegoroczny poznański Tour Salon odbył się już po raz dwudziesty, tym razem 21-24 października. Do Poznania zjechali przedstawiciele branży z kraju i zagranicy. Krajem partnerskim tegorocznych targów była Słowacja, która jak zwykle miała imponujące stoisko prezentujące bogate możliwości turystyczne. Nowością było wręczenie pierwszego w Polsce certyfikatu Geoparku, który otrzymała z rąk Głównego Geologa Kraju polska część Łuku Mużakowa.



22 października odbyły się ogólnopolskie obchody Światowego Dnia Turystyki. W ich ramach Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała konferencję poświęconą inwestycjom w turystyce oraz uroczystą Galę, podczas której wręczone zostały odznaczenia Ministerstwa Sportu i Turystyki "Za zasługi dla turystyki" oraz Certyfikaty POT "Za najlepsze produkty turystyczne". W tym roku przyznanych zostało 14 certyfikatów oraz 4 wyróżnienia. Wręczono również Złoty Certyfikat. Drugim laureatem w historii został Kanał Augustowski "Szlak Papieski", zgłoszony przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną. Firmy turystyczne, by zwrócić na siebie uwagę, sięgają do coraz oryginalniejszych form promocji. Na MTP Tour Salon 2009 modelki z Mediolanu i Poznania zaprezentowały kolekcję mody młodego projektanta Eugeny Petrova promującą markę Centransit i jej nowe logo. Kolekcja była wykonana z ekologicznych materiałów, a jej motywem przewodnim był wizerunek Che Guevary, który ma symbolizować rewolucyjne podejście firmy do tematu turystyki. Centransit.com jest nową marką amerykańskiej firmy Travelstoremaker.com z siedzibą w Sofii w Bułgarii. Firma zajmuje się dostarczaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla branży turystycznej w 20 krajach. Nowością tegorocznej edycji był workshop turystyki przyjazdowej DISCOVER POLAND w nowatorskiej formule, dedykowany przede wszystkim turystyce kwalifikowanej. Interesującym punktem była konferencja "E-fektywny Marketing w turystyce i hotelarstwie" oraz rozstrzygnięcie konkursu Dobra Strona Turystyki, podczas którego praktycy z marketingu internetowego wyróżnili również najbardziej interesujące witryny WWW. Nagrodę w kategorii Biuro podróży otrzymała firma Neckermann za serwis www.thomascook.pl. Nagroda w kategorii portal miejski przypadła stronie www.gdansk4u.pl. Najciekawszą stroną hotelową okazała się witryna www.palacbonerowski.pl. Certyfikat Dobrej Strony Turystyki w kategorii portal turystyczny eksperci przyznali serwisowi www.trivago.pl. Wyróżnienie specjalne za niekonwencjonalny pomysł otrzymała witryna www.slupia.info.pl. Organizatorzy przyznali także Nagrodę Specjalną Prezesa MTP, którą otrzymał portal www.gosilesia.pl.


W konkursie Acanthus Aureus, w której wyróżniane są stoiska, nagrody otrzymało 7 wystawców: OTOMOTO Sp. z o.o. (serwis OtoWakacje.pl), Łódź i Region Łódzki (Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego), Region Lubelski (Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego), Małopolska Organizacja Turystyczna, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Slovak Tourist Board oraz Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. W sumie było tam 718 wystawców, z 39 krajów. Podczas trwania imprezy odwiedziło ją ok. 25 tys. wystawców z których około 12 tys. stanowili przedstawiciele branży turystycznej. Toursalon był okazją, by przedstawiciele Rynku Turystycznego i Hotelarza mogli spotkać się z Państwem. Chcemy podziękować wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko. To dzięki Państwa sugestiom i propozycjom możemy tworzyć gazetę, która będzie dla Państwa użyteczna.

Wydanie: 7/2009, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail