Światowy Szczyt Turystyki

25-27 maja br. odbył się dziesiąty doroczny Światowy Szczyt Turystyki organizowany przez WTTC, Światową Radę Turystyki i Podróży. Podwójnie rocznicowy szczyt - WTTC w tym roku świętuje 20. rocznicę powstania - odbył się w Pekinie i zgromadził przywódców branży turystycznej z całego świata. Jednym z zabierających głos pierwszego dnia szczytu był Geoffrey Kent, przewodniczący WTTC.


Mówił on o znaczeniu turystyki w budowaniu lepszej sytuacji gospodarczej oraz o wyzwaniach, jakie nadal stoją przed branżą. Kent pochwalił również Chiny za to, że dostrzegły ważną rolę turystyki w odnowie gospodarczej, oraz przypomniał, że stają się one jedną z najpopularniejszych destynacji turystycznych. Według danych WTTC z 2009 roku, turystyka w Chinach stanowi 9,8 proc. PKB, zapewnia
7,8 proc. zatrudnienia w całym kraju (ok. 61 mln pracowników). Szacuje się również, że w przyszłym roku to właśnie chińska gospodarka będzie rozwijała się najszybciej. Obrady w dniu inauguracji dotyczyły m.in. korzyści, jakie osiągnąć może turystyka dzięki nowym technologiom, reorganizacji sektora, rozwojowi i ekspansji chińskiej turystyki oraz dalszemu wychodzeniu branży z kryzysu. Drugi dzień poświęcony był wyzwaniom, jakie stoją przed branżą, oraz innowacyjnej turystyce. Całość szczytu zorganizowana była pod hasłem "Wiodący przemysł światowy - sięgając nowych granic". Podczas szczytu ogłoszono zdobywców nagrody WTTC Turystyka dla Przyszłości 2010. Wśród nich znalazła się sieć hotelowa Accor, która w zakresie globalnej turystyki biznesowej została wyróżniona za program Earth Guest i za ogólną filozofię firmy, opartą na gościnności, poszanowaniu odmienności kulturowej, szacunku dla środowiska i opieki socjalnej.



Wydanie: 3/2010, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail