Czar Emiratów

Dla wielu osób Zjednoczone Emiraty Arabskie to Dubaj i wielka strefa wolnocłowa. Tymczasem to jeszcze sześć innych emiratów oraz coraz dynamiczniej rozwijająca się turystyka, zarówno typowo wypoczynkowa jak i sportowa. Do niedawna ten federacyjny kraj położony nad Zatoką Perską nie kojarzył się Polakom jako potencjalne miejsce wypoczynku.

rt_2010_06-2.jpg

Sytuacja ulega jednak zmianie i coraz więcej biur podróży ma w swojej ofercie wyjazdy do tego egzotycznego kraju. Turystyka stała się strategiczną gałęzią gospodarki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Szczególnie dobrze to widać w najbardziej znanym mieście kraju - Dubaju. Mimo że złoża ropy tego emiratu są już od dawna na wyczerpaniu, to nie grozi mu gwałtowna degradacja. Dzieje się tak nie tylko dzięki stworzeniu wielkiej strefy bezcłowej, ale również dzięki rozwojowi turystyki.


Plaża czy zakupy?

Kraj będący jednocześnie strefą wolnocłową kusi możliwością zrobienia zakupów. Nic więc dziwnego, że wielkie centra handlowe należą do największych atrakcji kraju. Pod tym względem zdecydowanym liderem jest Dubaj, który jak na tamtejsze warunki czerpie stosunkowo małe dochody z wydobycia ropy naftowej (jedynie ok. 6 proc. PKB), rozwijając dynamicznie turystykę. Na jego terenie znajduje się około czterdziestu dużych centrów handlowych. Nic więc dziwnego, że "Dubai Shopping Tour" znajduje się w ofertach lokalnych biur podróży tuż obok nurkowania czy rejsu tradycyjną łodzią "dhow".


Jednak większość ofert obejmuje mieszany pobyt umożliwiający zarówno skorzystanie z uroków zakupów w markowych sklepach jak i korzystanie z plaży i ciepłego morza (czy raczej chłodzonej wody w hotelowym basenie). Odbywa się to zwykle poprzez zmianę hotelu i parodniowy pobyt w Dubaju na początku lub na końcu imprezy. Oferta wycieczek dodatkowych jest podobna do oferty w innych krajach regionu. Można więc zarówno nurkować (do czego są tu doskonałe warunki), jak i odbyć rejs tradycyjną łodzią, czy wreszcie zostać przewiezionym samochodem terenowym po pustyni. Można również odwiedzić tradycyjną plantację, gdzie zobaczymy, jak dawniej uprawiano ziemię. Nieco...

Wydanie: 3/2010, ODKRYWAMY ZAGRANICZNE DESTYNACJE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail