Kampania Piękny Wschód

Pod tym hasłem kryje się zmasowana akcja promująca atrakcje turystyczne pięciu województw wschodniej części Polski: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego. Skierowana jest do turystów krajowych, w tym mieszkańców tych regionów, oraz klientów z Niemiec i Ukrainy.



Autorzy inicjatywy adresują ją do trzech grup: poszukiwaczy inności, zwolenników wypoczynku aktywnego oraz pochodzących głównie z miast rodzin. Całkowity budżet wynosi blisko 24 mln zł, a jej nośnikiem mają być w przeważającej części wszystkie rodzaje mediów (TV, radio, prasa, billboardy) oraz najrozmaitsze imprezy plenerowe, konkursy i publikacje. Kampania ruszyła pod koniec lipca i trwać będzie do końca 2012 r., a jej ambasadorami są zwierzęta charakterystyczne dla promowanej części kraju: bóbr, jeleń i łania. To one w zabawny sposób będą zachęcać do przyjazdu w ich strony. Wspomoże je nowo uruchomiona i stale uaktualniana strona internetowa www.pieknywschod.pl, gdzie już teraz zgromadzono kilkanaście tysięcy miejsc wartych odwiedzenia.


Kampanię poprzedziło przygotowanie Makroekonomicznej analizy planowanych efektów kampanii promocyjnej wschodniej Polski w ramach projektu z Działania V.1 PO RPW „Promowanie zrównoważonego rozwoju turystyki”. Wynika z niej, że w latach w 2008–2014 istnieje szansa na znaczny wzrost liczby podróży mieszkańców Polski do miejscowości na terenie Polski Wschodniej. Może on wynieść co najmniej 1,4 mln podróży (wzrost o ok. 17%) w latach 2008–2014 i 0,9 mln (wzrost o 9,3%) w latach 2011–2014, a więc po zakończeniu kampanii. Przyjmuje się, że sprawna kampania promocyjna może przynieść dodatkowo 10-procentowy wzrost ruchu turystycznego w okresie jej trwania i do trzech lat po jej zakończeniu. Przy ok. 11 mln podróży turystycznych (turyści krajowi i zagraniczni) w 2008 roku, dodatkowa kampania powinna zwiększyć liczbę podróży turystycznych o ok. 1,1 mln w 2014 r.


Z tej liczby, wynoszącej odpowiednio 8,2 mln dla rodaków i 2,7 mln dla cudzoziemców , 0,83 mln stanowić powinni mieszkańcy Polski, natomiast 0,27 mln turyści zagraniczni. Dałoby to w 2014 r. ok. 10,5 mln turystów polskich (łącznie oznacza to wzrost o 28%) oraz ok. 3,1 mln turystów zagranicznych (razem o ok. 15% więcej). Kampanię wspierają Polska Organizacja Turystyczna, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Rozwój Polski Wschodniej Narodowa Strategia Spójności.

Wydanie: 4/2010, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail