Wakacje w Polsce na półmetku

Wczasy krajowe przeżywają swoją drugą młodość. Mimo tegorocznych klęsk żywiołowych, relatywnie wysokich cen i zamknięcia się klientów na niektóre regiony w Polsce, wartość sprzedanych usług rośnie rocznie o 33 proc. Tak dobrze nie było już dawno. Portal Turystyki krajowej Wypoczynek.pl przygotował raport analityczny po pierwszym miesiącu tegorocznych wakacji.


Trudno jednoznacznie powiedzieć, czy powodem tego stanu rzeczy jest wyłącznie cięższa niż przed laty sytuacja ekonomiczna Polaków, znudzenie wypoczynkiem w basenie Morza Śródziemnego, czy powrót zainteresowania wypoczynkiem w górach, na Mazurach czy nadbałtyckich plażach. Z całą pewnością każdy z powodów przyczynił się do nowego trendu. Bo wypoczywać w Polsce jest znowu modnie, a coraz częściej bywa też taniej.


CENA

Średnia wartość rezerwacji w Polsce w pierwszym miesiącu wakacji spadła o ponad 4 proc., w stosunku do ubiegłego roku. W lipcu wynosiła ona 1863 zł i była niższa od tej z roku 2009 o 82 zł. Dlaczego? Jednym z powodów z całą pewnością jest zmiana podejścia sprzedażowego samych organizatorów. W tym roku, w Polsce, po raz pierwszy można było dokonać wcześniejszych rezerwacji, znanych jako promocje First Minute. Nie były one tak wyraziste i bogate w zniżki jak te znane z turystyki światowej, ale na pewno mobilizowały do wydatków (często wyższych), ze względu na ograniczoną liczbę bardzo dobrych obiektów wypoczynkowych. Polacy woleli wydać kilkadziesiąt, czasem kilkaset złotych więcej, ale mieć gwarancję miejsca w wybranym przez nas kurorcie czy ośrodku i określonym terminie. Drugi element to czas dokonywania rezerwacji przez poszczególne grupy klientów. W maju i czerwcu rezerwacji dokonywały najczęściej pary. Rodziny z dziećmi czekały na zakończenie roku szkolnego i długoterminową zapowiedź pogodową.

rt_2010_08-60.jpg



Aleksandra Kaźmierczak, brand manager portalu Wypoczynek.pl

rt_2010_08-41.jpg
– To drugi, bardzo ciekawy rok dla turystyki krajowej od wielu lat. Mimo ogromu nieszczęść jakim są trzy tegoroczne fale powodziowe, mimo niepotrzebnego odwrócenia się klientów od potencjalnie zagrożonych zalaniem terenów, mimo wciąż relatywnie wysokich cen, turystyka krajowa systematycznie zyskuje. W lipcu zanotowaliśmy niemal równoległy wzrost sprzedaży ofert zorganizowanych i wypracowanego przez nasz portal obrotu o ponad 33 proc. Z tego nie tylko można, ale wręcz trzeba się cieszyć. To duży sukces całego krajowego rynku. Polska staje się znowu turystycznie modna dla swoich rodaków, ośrodki podnoszą...

Wydanie: 4/2010, RAPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail