Promocja w internecie? Zatrudnij blogera

rt_2010_09-18.jpgBlogosfera przestała być już postrzegana jako zbiór internetowych pamiętników. Blogi są coraz częściej wykorzystywane w dziennikarstwie, polityce czy public relations. A jak sprawdzają się w turystyce?


Szacuje się, że w Polsce jest ok. 3 mln osób w wieku powyżej 15 lat regularnie czytających blogi. Zauważa się nie tylko wzrost popularności tego rodzaju medium, ale i zmianę jego przeznaczenia. Oprócz możliwości stania się ambasadorem własnego wizerunku, budowania prestiżu lub pozycji zawodowej, blogi dają szansę głębszej komunikacji między klientem a firmą. W kontaktach z odbiorcą nie wystarczy jednak ograniczyć się do aktualności o firmie czy promocji nowych produktów. Co więcej, takie działania mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.


Najlepsza praca na świecie

Na nieszablonowy pomysł promocji regionu wpadły w 2009 r. władze australijskiej prowincji Queensland. Postanowiły przeprowadzić casting na zarządcę wysp tropikalnych, który przez 6 miesięcy miał mieszkać w luksusowej willi i dostać wynagrodzenie o równowartości 100 tys. dolarów. Do obowiązków opiekuna wysp należało czerpanie z uroków życia na Wielkiej Rafie Koralowej tyle, ile się tylko da. Końcowym warunkiem było opisanie wszystkiego na specjalnie przygotowanym blogu. Sam fakt pojawienia się takiego konkursu został bardzo szybko nagłośniony przez media, a o prowincji Queensland usłyszał cały świat, na czym jej władzom najbardziej zależało. Strobęna internetowa konkursu, a później sam blog był tak oblegany, że w pewnych momentach trudno było się na niego dostać. Gdyby przeprowadzić globalną kampanię reklamową regionu, koszty liczone byłyby w milionach dolarów. Tymczasem za równowartość wynagrodzenia, które zostało wypłacone opiekunowi wysp, przykuto uwagę milionów potencjalnych turystów i światowych mediów. Było to pierwsze tak niekonwencjonalne i, mając na uwagę zasięg, niezwykle tanie wykorzystanie bloga jako promocji regionu. Pokazuje to nie tylko ogromną siłę internetu, ale też wysoką pozycję blogerów, którą trudno osiągnąć dziennikarzom. Społeczność internetowa jest o wiele bardziej skłonna zaufać opiniom innych, podobnych do nich internautów – blogerów, niż...

Wydanie: 5/2010, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail