Lot do przyszłości

Pasażer rejestrujący się na lotnisku jednym kliknięciem z a pomocą tabletu lub smartfona, nadający bagaż jednym ruchem ręki, gdyż ten dalej będzie zdalnie sterowany drogą radiową, poruszający się między wyjściami przy pomocy odczytywanej lub odsłuchiwanej na bieżąco instrukcji, informowany na każde życzenie o zmianach w godzinie odlotu samolotu czy… promocjach w najbliższych sklepach. Tak mogą z a kilka lub kilkanaście lat wyglądać światowe lotniska.

rt_2011_05-27.jpg


Przy pomocy najnowocześniejszych urządzeń do komunikacji i mediów społecznych podróżowanie ma stać się łatwiejsze, przemierzanie lotniskowych korytarzy szybsze i słynniejsze, a oczekiwanie krótsze i przyjemniejsze. Takie wnioski płyną z lektury ukończonego w kwietniu 2011 r. „Przewodnika po lotniskach przyszłości” („Navigating the Airport of Tomorrow”) przygotowanego na zamówienie firmy Amadeus. Po zasięgnięciu opinii 2978 pasażerów autorzy raportu stwierdzili, że największą frustrację pasażerów powodują problemy z obsługą bagażu, procedury bezpieczeństwa oraz zakłócenia lotów. Co trzeci podróżny miał problemy z oddanym bagażem: 11,9 proc. pasażerów narzekało na zbyt długie oczekiwanie do nadania swych walizek, 11,2 proc. z kolei uznało, że zbyt długo trwało odbieranie ich z taśmociągu. Taki sam odsetek – 11,2 proc. spotkała przykra niespodzianka – bagaż nie dotarł o czasie do miejsca przeznaczenia lub w ogóle zaginął.


Za długie oczekiwanie

Spośród innych poważniejszych problemów z transportem lotniczym: co czwarta osoba twierdziła, że czas oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa był zbyt długi, 15,7 proc. uznało za zbyt długą kolejkę do odprawy, a 18,4 proc. jako najważniejszy problem wymieniło opóźnienie lub odwołanie lotu. Pierwsze wnioski, jakie wyciągali pasażerowie nasuwają się same: należy zwiększyć płynność ruchu na lotniskach (w tym przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa), szybciej i efektywniej informować o jakichkolwiek zmianach dotyczących czasu czy warunków lotu, większą uwagę przywiązywać do transportu bagaży (mniej pomyłek, możliwie delikatniejsze obchodzenie się z walizkami) oraz zagwarantować lepszy serwis pasażerów (służby informacyjne, oznakowanie, sklepy, kafejki).

W raporcie – „Przewodniku po lotniskach przyszłości” opracowanym przez Norma Rose’a z Travel Tech Consulting Inc. przedstawiono zmiany, jakim...

Wydanie: 1/2011, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail