Będziemy śledzić bagaż

Rozwiązanie Altéa Baggage Tracking powstało przez integrację
wiodącej technologii przekazywania informacji o bagażu stworzonej
przez SITA z funkcjami rozwiązania Amadeus Altéa Departure
Control do obsługi pasażerów i bagażu. SITA BagMessage to
unikalna usługa, wykorzystywana przez ponad 500 linii lotniczych
i niemal 200 największych portów lotniczych, która jest najbardziej
kompleksowym źródłem informacji o położeniu przewożonego
bagażu.



Efektem współpracy jest jednolite, zintegrowane środowisko,
umożliwiające liniom lotniczym udostępnianie pasażerom
za pośrednictwem wielu kanałów aktualnych informacji o miejscu
znajdowania się ich bagaży.
Pierwsza faza, realizowana w 54 portach lotniczych na całym
świecie, obejmie integrację wchodzącego w skład Altéa DCS modułu
Customer Management z lotniskowymi systemami obsługi bagażu,
co umożliwi śledzenie bagażu od momentu odprawy przedlotowej
przez cały okres trwania podróży. Druga faza obejmie integrację
z modułem Flight Management systemu Altéa DCS, która zapewni
przekazywanie dokładnych informacji o bagażu w celu kontroli
załadowania i salda bagaży.



Jak podkreśliła Julia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds.
informatyki dla linii lotniczych: – Porty lotnicze są pierwszym
i ostatnim punktem podróży pasażerów. Aby przebiegała ona
bez zakłóceń, linie lotnicze muszą przezwyciężyć problem zaginionego
bagażu, który wciąż nęka branżę i stanowi ogromną
uciążliwość dla pasażerów. W istocie jest to obszar, w którym
rozwiązania technologiczne mogą się okazać bardzo pomocne,
dlatego wizja, którą Amadeus i SITA proponują portom lotniczym,
wykorzystuje rozwiązania oparte na współpracy i współdzieleniu
danych przez wszystkie zainteresowane podmioty, takie jak linie
lotnicze, porty lotnicze i firmy realizujące obsługę naziemną.
Nasza współpraca z firmą SITA pokazuje, że zaawansowane
rozwiązania technologiczne mogą w istotny sposób zwiększyć
komfort podróżowania.
Według opublikowanego przez SITA raportu (SITA 7th Annual
Baggage Report), pomimo tego, że w ciągu minionych czterech lat
ilość zagubionego bagażu znacznie się zmniejszyła, w roku 2010
odnotowano 29,4 mln przypadków niedostarczenia bagaży na
czas na lotnisko docelowe, co kosztowało linie lotnicze 2,94 mld
USD. Międzynarodowe zrzeszenie transportu lotniczego IATA
wyznaczyło na rok 2012 cel w postaci 1,2 mld USD oszczędności
w efekcie wdrożenia samoobsługowego znakowania bagażu oraz
rozwoju rozwiązań do śledzenia bagażu, takich jak Altéa Baggage
Tracking.

Wydanie: 6/2011, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail