W 2013 roku Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła kampanię, na rynkach, które dotąd nie były objęte ukierunkowanymi, intensywnymi działaniami promocyjnymi. „Powierzono nam promocję Polski na wybranych rynkach azjatyckich: Indiach, Chinach i Japonii” – mówi Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. „Jestem przekonany, że projekt Lubię Polskę, na trwałe umieścił Polskę na mapie turystycznej, podróżnych z tych krajów” – dodaje Szmytke.
Zadanie było trudne, bo wiedza o Polsce zarówno w Chinach, Japonii czy Indiach jest dość niska i oparta głównie na ogólnych skojarzeniach i wyobrażeniach. Jednak, jak wynika z badań, które zostały przeprowadzone przez firmę AGERON na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej, opinie z wizyty w Polsce, z tych rynków, są bardzo pozytywne. Wyjazd do Polski weryfikuje na korzyść pierwotne przeświadczenia o umiarkowanej bądź niskiej atrakcyjności turystycznej Polski. Wychodząc z tego punktu, decyzję o zaangażowaniu środków unijnych na działania w Azji należy uznać za trafną, a jak pokazały badania po zakończeniu kampanii także trafioną. Do kampanii „Polska. Come and find your story”, realizowanej w ramach projektu Lubię Polskę, została zaimplementowana tzw. kreacja ”bajkowa”. Przy tworzeniu reklam pracował ceniony fotograf Jacek Poremba, który przez lata fotografował modę. Jego styl uważany jest za rozpoznawalny, w sposób w jaki kiedyś rozpoznawane były dzieła największych malarzy – co niewątpliwie zaważyło na odbiorze reklam. Badania po zakończeniu kampanii okazały się dla zaproponowanych layoutów bardzo pozytywne. Wszystkie zostały ocenione jako ładne i estetyczne. A poszczególne kraje faworyzowały wybrane grafiki. I tak w Chinach najbardziej podobała się reklama z Placem Zamkowym w Warszawie, w Japonii z Łazienkami, a w Indiach przypadł do gustu warszawski Nowy Świat.
Kampania „Lubię...