W 26. edycji TOUR SALONU uczestniczyło blisko 320 firm z 20 krajów. Targi odwiedzili specjaliści z branży i osoby prywatne. Ekspozycje targowe zobaczyło 11 tysięcy osób, z czego połowa to profesjonaliści. Na kolejnej edycji spotkamy się już niedługo, bo 13-14 lutego 2016 roku.
W podsumowaniu warto wspomnieć o nowościach, a które z uwagi na sukces jaki odniosły, z pewnością będą kontynuowane i polepszane w lutowej edycji. Jednak na początku warto podkreślić, że na targach w Poznaniu jak zawsze były obecne wszystkie polskie regiony. Tegorocznym makroregionem partnerskim TOUR SALONU było Green Velo – sieć rowerowa, która pobiegnie przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Właśnie dlatego na stoisku królowały rowerowe atrakcje, z pokazami Krystiana Herby włącznie. Oficjalnym partnerem wydarzenia była Poznańska Lokalna Organizacją Turystyczna. Zwiedzający targi TOUR SALON 2015 zapoznawali się z ofertami firm, które reprezentowały 20 krajów, poza Polską, były tam oferty z Niemiec, Włoch, Czech, Hiszpanii, Bułgarii, Ukraina, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Gruzji, Rosji, Litwy, Węgier, Austrii, Albanii, Francji, Malty i Mołdawii. Oprócz gości z Polski, wśród profesjonalnych zwiedzających nie zabrakło gości z zagranicy. Hasło targów „Gdzie biznes spotyka się z pasją” idealnie oddawało charakter wydarzania, które łączyło atrakcje i oferty dla osób prywatnych oraz wydarzenia dla osób zawodowo związanych z branżą turystyczną. Dla „branżowców” wstęp po wcześniejszej rejestracji był bezpłatny.
Nowe elementy programu TOUR SALONU były strzałem w dziesiątkę. Mowa oczywiście o TOUR SALON BLOG MEETING organizowanym przez Międzynarodowe Targi Poznańskie – spotkaniu wystawców z blogerami podróżniczymi, które uzupełnione było częścią merytoryczną. Na TOUR SALONIE „zameldowało się” blisko 40 blogerów. Wśród nich byli blogerzy między innymi piszący wyłącznie o podróżach po Polsce, osoby, które skupiają się na turystyce kulinarnej, czy podróżowaniu z dziećmi. Goście TOUR SALONU z zaciekawieniem przyjęli wizytę na targach. W naprawdę napiętym grafiku znaleźli czas na indywidualne zwiedzanie ekspozycji targowych i rozmowy z wystawcami. Ważnym elementem zjazdu był panel merytoryczny. Dla obecnych na sali przedstawicieli ROT-ów wykłady i panel dyskusyjny były cenną wskazówką jak współpracować z blogerami, czego można oczekiwać i spodziewać się. Na zorganizowane...