Chcemy inicjować niektóre działania, choćby z racji tego, że PIT jest największą Izbą

Chciałbym by po tych czterech latach została znowelizowana Ustawa o usługach turystycznych. A właściwie, biorąc pod uwagę ilość zmian i poprawek, jakie trzeba by wnieść, warto tę ustawę napisać od nowa – mówi Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki.

 

Paweł Niewiadomski ma 44 lata, mieszka w Łodzi. Od 20 lat jest właścicielem Biura Podróży Holiday Tours, będącego organizatorem turystyki oraz agentem. Firma zajmuje się głównie imprezami typu incentive opartych na połączeniach long haul. Od 14 lat działa w samorządzie gospodarczym. Jego hobby to muzyka, lotnictwo cywilne i sport.

 

Jak Pan trafił do pracy w branży turystycznej?

Było w tym trochę przypadku. Moja mama prowadziła firmę turystyczną. W 1994 roku przejąłem firmę i wprowadziłem swoje koncepcje – zacząłem sprzedawać oferty innych organizatorów turystyki. Organizowałem również własne imprezy, początkowo małe, takie jak wycieczki szkolne, imprezy krajowe, trochę zagranicy i tak stopniowo to się rozwijało. Około 1995 r. stwierdziłem, że to jest za mało i trzeba zająć się profesjonalnym organizowaniem większych imprez. W 1996 r. zaczęło się od zorganizowania większej imprezy na Cypr, potem doszła Tajlandia, Indonezja i tak dalej… W tej chwili firma zajmuje się głównie imprezami typu incentive opartych na połączeniach long haul.

 

Jak zmieniła się Polska Izba Turystyki przez kilkanaście lat, od kiedy Pan jest jej członkiem?

To trudno porównać. W początkowym okresie nie było ustawy o usługach turystycznych. W związku z tym ta organizacja zrzeszała podmioty, które funkcjonowały jeszcze w dawnym systemie, następnie dołączyły powstające wtedy firmy. W roku 1998 tych firm było około 400. W związku z tym nieco inny był cel powołania Izby. To się zmieniło w trakcie prac nad ustawą o usługach turystycznych, w które PIT bardzo aktywnie się włączyła. Teraz działania polegają między innymi na lobbowaniu, inicjowaniu i opiniowaniu nowych regulacji prawnych dotyczących turystyki. Staramy się również niwelować negatywne pomysły jakie mają zarówno przedstawiciele Komisji Europejskiej jak i polscy decydenci. I muszę przyznać, że w dużej mierze to się udaje. Bo taka jest właśnie rola Izby. My nie możemy wszystkiego na rynku konsumenckim załatwić. Możemy za to wskazywać jakie skutki przyniosą różnego rodzaju pomysły, czy to...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail